پس از گذشت یک سال از راهاندازی این سرویس، تپسی اعلام کرده که خدمت جدیدش هماکنون برای 40 درصد از کاربران فعال در دسترس است.
نگار عرب، مدیر ارتباطات سازمانی تپسی در این باره اظهار داشت: «یکی از اهداف اصلی تپسی، شناسایی و رفع نیاز کاربران است. دادههای ما نشان میداد که به طور میانگین از هر 5 تراکنش روزانه، یک تراکنش به خطا منجر میشود؛ آنچه موجب اتلاف زمان کاربران و در نتیجه تجربه بد آنها است. بنابراین تصمیم گرفتیم تا با فراهم کردن امکان پرداخت اعتباری در محصولاتمان، افزایش رضایت کاربران را رقم بزنیم.»
وی افزود: «از مزیتهای پرداخت اعتباری میتوان به عدم نیاز کاربران برای مراجعه به درگاه پرداخت و وارد کردن اطلاعات بانکی در هر سفر اشاره کرد. علاوه بر این، ممکن است همه ما به طور موقت موجودی حساب کافی برای استفاده از خدمات عمومی نداشته باشیم. خوشحالیم که اعلام کنیم راهحل پرداخت اعتباری در همین مدت کوتاه موجب افزایش قابل توجه سفرهای ما شده است.»
در حال حاضر پس از فعالسازی خدمت اعتباری تپسی، تا مبلغ 600.000 تومان اعتبار به صورت پیشفرض برای هر کاربر در نظر گرفته میشود. این در حالی است که در صورت عدم تسویه تا 7 روز پس از موعد مقرر (پایان هر ماه)، 6 درصد جریمه دیرکرد به ازای هر ماه تاخیر لحاظ میشود. همچنین امکان استفاده از سرویس پرداخت اعتباری در این شرایط از کاربر سلب خواهد شد. به گفته تپسی در 14 ماه نخست این سرویس که به BNPL نیز شناخته میشود، به طور میانگین در 82 درصد موارد، کاربران به موقع اقدام به تسویه حساب خود کردهاند.