گروه حوادث- مهدیه مصطفایی: توزیع 1365 شاخه گل سرخ در مراکز ترک اعتیاد شرط زن جوانی بود که برای جدایی از همسر معتادش به دادگاه خانواده آمده بود.

این زن برای صدور حکم طلاق توافقی مهریه400 سکه‌ای خود را بخشید اما شرط کرد که شوهرش با حضور در مراکز ترک اعتیاد گل‌ها را در میان معتادان پخش کند.

این زن که همراه همسرش برای گرفتن حکم طلاق توافقی به شعبه 268 دادگاه خانواده رفته بود در تشریح ماجرایی که بر او گذشته بود به قاضی عموزادی گفت: 2 سال پیش با همسرم به نام سعید آشنا شدم. مدتی بعد از این آشنایی من و سعید تصمیم گرفتیم با هم ازدواج کنیم اما خانواده‌هایمان به خاطر اینکه سن و سال ما پایین بود با این ازدواج مخالفت کردند.

چند ماه بعد اصرارهای من و سعید باعث شد تا آنها با ازدواج ما موافقت کنند اما پدر همسرم گفت که حاضر نیست هیچ کمک مالی به پسرش بکند و او باید روی پای خودش بایستد.

زن جوان ادامه داد: سرانجام من با مهریه400 سکه طلا و 1365 شاخه گل سرخ به عقد سعید درآمدم و زندگی مشترک ما آغاز شد. بعد از ازدواج، من و همسرم روزهای سختی را آغاز کردیم، همسرم بیکار بود و زندگی‌مان با حقوق من می‌چرخید. 

در همین زمان بود که متوجه شدم سعید پیش از ازدواج با من به مواد‌مخدر معتاد بوده و به همین خاطر بود که کار مناسبی پیدا نکرده بود.

فاش شدن این مسئله و فشار زندگی رفته‌رفته باعث بروز اختلاف نظرها و درگیری‌های متعددی در زندگی ما شد. این درگیری‌ها آنقدر بالا گرفت که دیگر تحمل زندگی برای هر دوی ما مشکل شده بود و با وجود اینکه تلاش زیادی کردم تا او مواد را ترک کند و زندگی‌مان حفظ شود، اما این تلاش‌ها هیچ فایده‌ای نداشت.

به همین خاطر تصمیم گرفتیم با موافقت یکدیگر از هم جدا شویم و من همه 400 سکه طلا  را که مهریه‌ام بود ببخشم. اما من درصورتی به این جدایی رضایت می‌دهم که همسرم بقیه مهریه‌ام را که 1365 شاخه گل سرخ بود در مراکز بازپروی و کمپ‌های ترک اعتیاد پخش کند تا با رفتن به آنجا باورش شود، راه بازگشت دوباره به زندگی وجود دارد و بقیه معتادان هم به بازگشت به زندگی سالم و پاک تشویق شوند.

در ادامه همسر این زن قول داد تا شرط همسرش را عملی کند و قاضی عموزادی نیز اقدام به صدور رای طلاق کرد.