سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

گروه حوادث- آزاده مختاری: چهارمین جلسه صلح و سازش پرونده شهلا جاهد در حالی با حضور سینماگران مشهور ایرانی برگزار شد

که خانواده لاله سحرخیزان راضی به گذشت از قصاص نشدند. مهتاب نصیرپور، مریلا زارعی، رخشان بنی اعتماد، فاطمه گودرزی، مهناز افضلی، ابراهیم مختاری، هما روستا، جعفر پناهی و کیانوش عیاری از جمله هنرمندان سینما بودند که روز گذشته برای شرکت در جلسه صلح و سازش پرونده شهلا جاهد حضور یافتند و از خانواده سحرخیزان خواستند تا شهلا را ببخشند.

در این جلسه یک‌ساعته که ساعت 12 دیروز در دفتر قاضی جعفرزاده، سرپرست دادسرای جنایی پایتخت، صورت گرفت، رخشان بنی اعتماد، کارگردان مشهور سینما در حالی که صدایش از شدت غم می‌لرزید، خطاب به مادر لاله گفت: من هم یک مادر هستم، می‌دانم که از دست دادن فرزند چقدر می‌تواند دردناک باشد و شما چه رنجی را تحمل کرده‌اید اما از شما می‌خواهم با گذشت خود درس بخشش به جامعه بدهید.

بنی‌اعتماد ادامه داد: شهلا، زنی است که با رابطه غلط و بیمارگونه وارد زندگی یک مرد شده و چنین حادثه تلخی را رقم زده است، اما او خود نیز به نوعی قربانی است.

حال تقاضای ما از اولیای دم این است که با گذشت از قصاص اجازه دهند اهالی هنر و سینما با استفاده از دوربین و ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند چنین حوادثی را مورد واکاوی و ریشه یابی قرار دهند تا شاهد تکرار این قبیل فجایع نباشیم.

 نمی‌توانم ببخشم

«برای همه شما احترام زیادی قائل هستم، ولی نمی‌توانم او را عفو کنم، این زن، دختر بیگناه و معصومم را قربانی حسادت کورکورانه‌‌اش کرد ولی در تمام این مدت حتی یک‌بار از ما عذرخواهی نکرد »

مادرلاله سحرخیزان، زن بیگناهی که شهلا به اتهام کشتن وی در آستانه قصاص قرار گرفته است روز گذشته با چشمانی اشکبار، این پاسخ را به حاضران در جلسه داد. او که به همراه خانواده‌اش در قطر زندگی می‌کند ادامه داد: دیگر از روند رسیدگی به این پرونده خسته شدم، او قاتل دخترم است و نه من و نه همسرم هیچکدام حاضر به گذشت نیستیم، شما هم اگر جای ما و نوه‌هایم بودید که جسد خونین مادرشان را به چشم خودشان دیده بودند، می‌فهمیدید که در این سال‌ها چه رنجی کشیدیم، حالا چگونه به آنها بگویم از قصاص زنی بگذرند که قاتل مادرشان بوده است.

تلاش خود را ادامه خواهیم داد

فخرالدین جعفرزاده، سرپرست کنونی دادسرای جنایی پایتخت که 8 سال قبل در جریان رسیدگی به پرونده شهلا، وی را به قصاص محکوم کرده بود، روز گذشته در جایگاه رئیس گروه صلح و سازش دادسرای جنایی تهران خطاب به حاضران  اعلام کرد: براساس آموزه‌های دینی، ایجاد صلح و سازش از وظایف ماست اما به هر حال قصاص نیز حق اولیای دم است.

معاون دادستان تهران با بیان اینکه ما معتقدیم انسان‌ها قابل اصلاح هستند، گفت: در پرونده شهلا جاهد مانند سایر پرونده‌ها جلسات صلح و سازش را تشکیل داده‌ایم و تلاش خود را ادامه خواهیم داد.

قاضی جعفرزاده در ادامه از برگزاری جلسه صلح و سازش آینده با حضور متهم پرونده خبر داد و تصریح کرد: شهلا در جلسه آتی صلح و سازش می‌تواند در جهت جلب رضایت اولیای دم مهم‌ترین نقش را ایفا کند.

کد خبر 87055

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز