گروه شهری: شهردار تهران در یادواره شهدا گفت: شوراها نقش اساسی، کلیدی و زیربنایی در حل مشکلات شهر دارند.

به گزارش  روابط عمومی شهرداری تهران ، محمد باقرقالیباف - شهردار تهران – دوشنبه شب 22 آبان در یادواره 313 شهید محله قیاسی و بزرگداشت یاد و خاطره شهید آیت الله سعیدی اظهار کرد:  عده ای تلاش می کنند انتخابات شوراها را سیاسی کنند اما شوراها محل جنجال‌های سیاسی نیست.

وی تاکید کرد:  به نظر من هرکس شوراها را سیاسی کند به مردم و شهر ظلم کرده زیرا برای حل مشکلات شهر نیاز به حضور افراد متخصص و متعهد است تا بتوانند مشکلات شهر را با کارایی مفید خود حل کنند.

شهردار تهران انتخابات خبرگان رهبری را مهمتر از انتخابات شوراها دانست و گفت:  خبرگان رهبری اساس حکومت است و به نظر من هر کس که دلداده انقلاب و امام است باید تلاش کند تا مردم با مشارکت حداکثری در این انتخابات حضور یابند.

قالیباف در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره شهدای محله قیاسی گفت:  لازم نیست انقلابی و حزب اللهی بود بلکه هرفردی که یک جو انصاف و غیرت داشته باشد متوجه می شود که زندگی مادی و معنوی خود را مدیون شهداست.

وی افزود:  شهیدان امانت الهی بودند که خانواده‌هایشان آن‌ها را به صاحب اصلی برگرداندند و جز خدا با هیچ کس معامله نکردند.

قالیباف در ادامه گفت:  یکی از وظایفی که امروز بر دوش ماست حفظ کردار، رفتار، منش و فرهنگی است که شهدا برای ما به یادگار گذاشتند.

شهردار تهران فرهنگ جبهه، جنگ و بسیج را فرهنگی به جای مانده از شهدا دانست و گفت:  انقلاب و دوران دفاع مقدس ما نشات گرفته از فرهنگ حسین (ع) است به طوری که می توان گفت این فرهنگ یک فرهنگ عاشورایی است و ما باید در حفظ و توسعه آن کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه هر حرکتی که خلاف سنت الهی انجام شود پایدار نیست، گفت:  مخالفان امام خمینی (ره) چه در حوزه و چه در دانشگاه می گفتند دین یک امر شخصی است و پاسخگوی همه نیازهای انسان‌ها نیست و ما اگر ما امروز مدعی هستیم که راه شهدا را ادامه می دهیم و دغدغه دین داریم باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم.

شهردار تهران مشکل بافت‌های فرسوده را معضل جدی جنوب شهر تهران دانست و گفت:  ما باید تلاش کنیم این مشکل را حل کنیم و این مسئله با همکاری مردم، شورای اسلامی شهر و شهرداری ممکن می شود.