سامانه ۱۳۷ ویترین درخواست‌ها و انتقادات مردم تهران از شهرداری است. شهرداری در راستای شفافیت، هر ماه جزییات تماس مردمی با این مجموعه را منتشر می‌کند. بهمن امسال بیشترین تماس مردم مربوط به درختان شهر بود. درختانی که در خواب زمستانی بودند.

به گزارش همشهری آنلاین، سامانه ۱۳۷ با هدف جلب مشارکت شهروندان در رفع مشکلات و موانع و کمبودها در حوزه های مختلف امور شهری اعم از نظافت، سید معبر و ... راه اندازی شد و در این دوره سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ باهم ادغام شدند و سامانه ۱۳۷ پلاس شکل گرفت. سامانه ای که امروز علاوه بر ثبت تماس شهروندان در خصوص معضلات شهری، پیام ها مربوط به نظارت و پیشنهاد و شکایت هم در این سامانه انجام می شود.

مهدی وحدت کار سرپرست مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی (۱۳۷ پلاس) در گفتگو با همشهری آنلاین گفت: بهمن امسال ۱۴۰ هزار و ۱۰۱ نفر با این سامانه تماس داشته اند که بیشترین تماس (۹۰۵۴ مورد) مربوط به منطقه ۴ و کمترین هم (۱۹۲۰ مورد) منطقه ۱۳ بوده است.

وحدت کار در تشریح ۱۰ موضوع پر درخواست ثبت شده در سامانه هم عنوان کرد: هرس درختان با ۵۴۱۴ تماس رکوردار بوده است و تخلفات مربوط به ساخت و سازهای غیر مجاز مسکونی هم با ۲۱۲۰ تماس در پایین‌ترین سطح قرار دارد.

بر اساس آمارهای ثبت شده و گفته‌های سرپرست جدید سامانه ۱۳۷ پلاس ده تماس پردرخواست شهروندان در بهمن به این منوال بوده است:

  • هرس درختان: ۵۴۱۴ مورد
  • نظافت معابر کوچه: ۴۴۶۳ مورد
  • سد معبر و دستفروش و وانتی در خیابان: ۲۸۳۹ مورد
  • آلودگی صوتی مسکونی: ۲۷۹۸ مورد
  • سد معبر اصناف درپیاده رو: ۲۷۸۰ مورد
  • شن و نمک جهت رفع لغزندگی خیابان: ۲۷۵۸ مورد
  • جمع آوری زباله و ضایعات: ۲۷۲۳ مورد
  • لایروبی جوی: ۲۵۸۸ کورد
  • شن و نمک برای رفع لغزندگی کوچه: ۲۲۶۲ مورد
  • ساخت و ساز غیر مجاز مسکونی: ۲۱۲۰ مورد