به گزارش همشهری آنلاین، سامانه ۱۳۷ با هدف جلب مشارکت شهروندان در رفع مشکلات و موانع و کمبودها در حوزه های مختلف امور شهری اعم از نظافت، سید معبر و ... راه اندازی شد و در این دوره سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ باهم ادغام شدند و سامانه ۱۳۷ پلاس شکل گرفت. سامانه ای که امروز علاوه بر ثبت تماس شهروندان در خصوص معضلات شهری، پیام ها مربوط به نظارت و پیشنهاد و شکایت هم در این سامانه انجام می شود.
مهدی وحدت کار سرپرست مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی (۱۳۷ پلاس) در گفتگو با همشهری آنلاین گفت: بهمن امسال ۱۴۰ هزار و ۱۰۱ نفر با این سامانه تماس داشته اند که بیشترین تماس (۹۰۵۴ مورد) مربوط به منطقه ۴ و کمترین هم (۱۹۲۰ مورد) منطقه ۱۳ بوده است.
وحدت کار در تشریح ۱۰ موضوع پر درخواست ثبت شده در سامانه هم عنوان کرد: هرس درختان با ۵۴۱۴ تماس رکوردار بوده است و تخلفات مربوط به ساخت و سازهای غیر مجاز مسکونی هم با ۲۱۲۰ تماس در پایینترین سطح قرار دارد.
بر اساس آمارهای ثبت شده و گفتههای سرپرست جدید سامانه ۱۳۷ پلاس ده تماس پردرخواست شهروندان در بهمن به این منوال بوده است:
- هرس درختان: ۵۴۱۴ مورد
- نظافت معابر کوچه: ۴۴۶۳ مورد
- سد معبر و دستفروش و وانتی در خیابان: ۲۸۳۹ مورد
- آلودگی صوتی مسکونی: ۲۷۹۸ مورد
- سد معبر اصناف درپیاده رو: ۲۷۸۰ مورد
- شن و نمک جهت رفع لغزندگی خیابان: ۲۷۵۸ مورد
- جمع آوری زباله و ضایعات: ۲۷۲۳ مورد
- لایروبی جوی: ۲۵۸۸ کورد
- شن و نمک برای رفع لغزندگی کوچه: ۲۲۶۲ مورد
- ساخت و ساز غیر مجاز مسکونی: ۲۱۲۰ مورد