تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۹

همشهری جمعه شماره 190 از مجموعه انتشارات موسسه همشهری جمعه 29 خرداد 88 بر روی پیشخوان مطبوعات قرار گرفت

خیلی دنبال واژه‌های عجیب و غریب نگردید. همین حوالی پر است از مفاهیمی که می‌شناسیم. همین تاریخی را که همه ‌خوانده‌ایم پر است از مفاهیمی که حالا امروز تازه برای عده‌ای نو می‌نماید. شاید برای همین است که جمعی معتقدند مشکل ما این نیست که کم داشته‌ایم، مشکل این است آنچه را که داشته‌ایم، نشناخته‌ایم و تعریف نکرده‌ایم و نشناسانده‌ایم.

یکی از همین واژه‌ها که امروز برای خودش علمی شده است و کرسی‌های بسیاری از دانشگاه‌ها را به خود اختصاص داده است واژه‌ای است به نام «تبلیغ».

 تبلیغ یعنى رساندن  به دل. بعضى از تبلیغ‏هاى ما حتى به گوش هم درست نمى‏رسد! گوش هم حتى آن را تحمل و منتقل نمى‏کند! گوش که گرفت، مى‏دهد به مغز؛ قضیه این‏جا نباید تمام بشود، بلکه باید بیاید در دل نفوذ و رسوخ کند و به هویت ما هویت مستمع  تبدیل شود.

تبلیغ براى این است. ما تبلیغ نمى‏کنیم، فقط براى این‏که چیزى گفته باشیم؛ ما تبلیغ مى‏کنیم براى این‏که آنچه را که موضوع تبلیغ است، در دل مخاطب وارد شود و نفوذ کند. آن چیست؟ آن، همه‏ آن چیزهایى است که در اسلام به عنوان ارزش، مورد حمایت جان و حرم و ناموس حضرت ابى‏عبداللَّه(ع)  قرار گرفت، که همه‏ پیغمبران و اولیاى الهى دیگر و وجود مقدس رسول‏اللَّه(ص) هم همین‏طور عمل کردند، که البته مظهرش حسین‏بن‏على(ع) است

ما مى‏خواهیم منطق دین، ارزش‏هاى دینى، اخلاق دینى و همه‏ چیزهایى را که در بناى یک شخصیت انسانى بر مبناى دین تأثیر دارد، تبلیغ کنیم؛ براى این‏که مخاطب ما به همین شخصیت دینى تبدیل شود.

همشهری جمعه در این شماره به ضرورت‌ها و بایسته‌های تبلیغات دینی در دنیای امروز پرداخته است.