همشهری آنلاین: 240 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، پایبندی خود را برای اجرا و پیگیری تمامی مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری اعلام کردند.

به گزارش خانه ملت، متن این نامه که در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس توسط "محمد دهقان" عضو هیات رییسه قرائت شد، به این شرح است: 

ما نمایندگان مجلس ضمن اعلام تبریک مجدد در خلق حماسه 22 خرداد ماده توسط ملت بزرگ ایران اسلامی از بیانات به موقع جامع، راهگشا و مدبرانه حضرتعالی در خطبه‌های دشمن شکن نمازجمعه این هفته که آن هم در حد خود عظم‌ترین حضور نمازگزاران در تاریخ انقلاب را رقم زد خاضعانه تشکر می‌نماییم.

تفکیک مخاطبان در بیانات حضرتعالی به صورت عالمانه ما را بر آن می‌دارد که با تامل و ژرف نگری در جزئیات آن وظیفه خود را دریابیم و بر انجام آن با پشتوانه فضل الهی کوشا باشیم.

فصل الخطاب بودن قانون، پرهیز از ادامه تشنج و زورآزمایی خیابانی، حفظ و بزرگ داشت حماسه عظیم 22 خرداد، دفاع جانانه از عملکرد تمامی 30 سال گذشته انقلاب و توصیه به دست‌اندرکاران انتخابات مبنی بر بازگذاشتن راه‌ رسیدگی به اعتراضات قانونی از اهم مواردی است که مسئولین نظام جمهوری اسلامی باید برای آرام بخشی جامعه به آن ملتزم باشد.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی حساب معترضین معتقد به چارچوب قانونی را از قانون شکنان و اغتشاش‌گران جدا می‌دانیم و از مسئولین امنیتی و انتظامی در جلوگیری از اغتشاشات حمایت می‌کنیم.

از سردمداران نیز خواهانیم که اعتراضات خود و طرفداران‌شان را به سمت مجاری قانونی هدایت نمایند و تلاش کنند که در پوشش دفاع از حقوق ملت با بیگانگان همنوا نشوند. تمکین به قانون تنها راه برون رفت از شرایط جاری است و سرکشان از ضوابط قانونی مسئول پیامدهای تلخ احتمالی آن ‌می‌باشد.

بدیهی است شورای محترم نگهبان و مسئولین انتخابات باید زمینه بررسی اعتراضات قانون را به صورت کامل فراهم نمایند و مجلس شورای اسلامی تا حصول نتیجه آن را پیگیری نماید.

متاسفانه عدم تبعیت از قانون شرایطی را در کشور ایجاد نموده است که بیگانگان به ویژه کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس به خود اجازه دخالت در امور داخلی کشورمان را بدهند که این در نزد ملت ایران گناهی نابخشودنی است.

آمریکا، انگلیس و فرانسه پرونده بلند بالایی از نقض حقوق بشر در داخل و خارج از کشورشان دارند که شکنجه‌های وحشیانه در زندان‌های انگلیس و فرانسه تصریح شده در گزارش عفو بین‌الملل و فجایع زندان گوانتانا و ابوغریب نمونه کوچکی از آنهاست که این کشورهای امروز به خود اجازه دخالت در امور داخلی ایران را می‌دهند و اشک تمساح می‌ریزند. ما مواضع سران این کشورها را به شدت محکوم و آنها را از هرگونه دخالت در امور داخلی ایران برحذر می‌داریم.

در خاتمه ضمن آرزوی توفیقات روز افزون حضرتعالی در راهبری امت بزرگ اسلامی در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) پایبندی خود را در اجرا و پیگیری تمامی مواضع حکیمانه حضرتعالی اعلام می‌داریم.