شهردار منطقه ۱۰ تهران از احداث ۲ پارکینگ عمومی با ظرفیت ۵۴۰ دستگاه خودرو در این منطقه خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی اخ‌الصنایع، شهردار منطقه ۱۰ تهران روز گذشته با اشاره به ضرورت احداث و ساماندهی پارکینگ‌های طبقاتی برای کاهش گره ترافیکی منطقه ۱۰ گفت: این منطقه متراکم‌ترین منطقه شهری و چهار برابر میانگین شهر تهران جمعیت دارد و همین امر موجب شده است تا افزایش سرانه‌های خدماتی و شهری در دستور کار ویژه مدیریت شهری منطقه قرار گیرد.

او با اشاره به اجرای عملیات احداث ۲ پارکینگ جدید در منطقه ۱۰ افزود: پارکینگ‌های طبقاتی گلستانی و اعتماد، از جمله املاک تحت اختیار مدیریت شهری منطقه است که سال گذشته از طریق سازمان حمل‌ونقل و ترافیک عملیات احداث آنها آغاز شد و امیدواریم با تکمیل این پارکینگ‌ها در سال جاری بتوانیم ظرفیت پارکینگ‌های منطقه را افزایش دهیم.

شهردار منطقه ۱۰ ادامه داد: پارکینگ طبقاتی گلستانی در ۹ طبقه پارکینگ یک طبقه زیر زمین، یک طبقه همکف و هفت طبقه روی زمین با ظرفیت ۲۶۷ واحد پارک خودرو در زمینی به مساحت ۱۵۷۵ مترمربع و با زیربنای ۱۱ هزار و ۳۸۸ مترمربع احداث می‌شود.

به گفته وی، احداث پارکینگ اعتماد به دلیل بافت متراکم و نفوذناپذیری محدوده مجاور این ملک، به صورت زیرسطحی در چهار طبقه با ظرفیت ۲۷۳ واحد پارک خودرو در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۰ هزار و ۴۰۰ مترمربع در دستورکار قرار گرفته است.

اخ‌الصنایع اضافه کرد: به دلیل زیرسطحی بودن پارکینگ اعتماد، مقرر شده در فضای آزاد شده سطح زمین، مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی احداث شود.

وی گفت: هم‌ اکنون عملیات اجرای طرح احداث ۲ پارکینگ گلستانی و اعتماد در مرحله خاکبرداری بوده و با سرعت در حال انجام است.