نیویورک: یک خانه مجلل که بیش از یک میلیون دلار ارزش داشت، ظرف مدت 2 روز 2 بار آتش گرفت.

این خانه  چندی پیش به یک زوج ثروتمند فروخته شد اما آنها هنوز به این خانه نقل مکان نکرده بودند که در شب حادثه همسایگان با نیرو‌های امدادی تماس گرفتند و اعلام کردند خانه‌ای در همسایگی آنها در آتش می‌سوزد.

به این ترتیب نیرو‌های امدادی روانه محل سانحه شدند و آتش را خاموش کردند اما دقیقا 24 ساعت بعد تماس مشابهی با مرکز امداد برقرار شد و باز هم برای خاموش کردن آتش نیرو‌های آتش نشانی به نشانی قبلی اعزام شدند. این در حالی است که در هر 2 مورد، فرسودگی سیم‌کشی دلیل اصلی آتش‌سوزی بوده است. این زوج قصد دارند از فروشنده آپارتمان شکایت کنند.

مواد مخدر در کلاه ایمنی

دالاس: ماموران پلیس در جریان یک ایست بازرسی ساده به مقدار قابل توجهی مواد مخدر دست پیدا کردند. ماموران در ساعات پایانی شب در یکی از بزرگراه‌ها پست ایست بازرسی برقرار کرده و از همه موتورسواران می‌خواستند گواهینامه رانندگی با موتور را نشان دهند. در این بین یکی از موتورسواران که کلاه‌ ایمنی بر سر نداشت، توجه ماموران را جلب کرد.

ماموران از او پرسیدند که دلیل اینکه کلاه بر سر ندارد چیست و او هم ادعا کرد که به تازگی کاشت مو انجام داده و نمی‌تواند کلاه بر سر بگذارد. پلیس که به او مشکوک شده بود کلاه ایمنی وی  را مورد بازرسی قرار داد و زیر روکش آن مقدار زیادی ماری‌جوآنا پیدا کرد.

به گفته پلیس حجم زیاد این ماده مخدر درون کلاه مانع آن می‌شد که موتورسوار بتواند از کلاه استفاده کند. در حال حاضر این مرد به اتهام حمل مواد مخدر و نداشتن کلاه ایمنی حین رانندگی با موتور در انتظار محاکمه به سر می‌برد.

دارت‌های سمی

لندن: با گذشت سال‌ها از اتمام جنگ جهانی دوم  محققان اسرار تازه‌ای را فاش کرده‌اند. کارشناسان با بررسی اسناد مربوط به جنگ جهانی دوم به تازگی دریافته‌اند که در این جنگ از نوعی دارت آغشته به سم استفاده می‌شده که ظرف مدت کمتر از 30دقیقه موجب مرگ فردی می‌شده که دارت با آن برخورد کرده بود.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که دلیل اصلی استفاده از این دارت‌ها جلوگیری از تخریب ساختمان‌ها و خسارت‌‌های سنگین بوده است. یکی از افراد شرکت‌کننده در این تحقیق به خبرنگاران گفت که تقریبا همه افرادی که هدف این دارت‌ها قرار می‌گرفتند در کمتر از 5 دقیقه بی‌هوش شده و پس از نیم ساعت جان خود را از دست می‌دادند.

به گفته وی تنها تعداد انگشت شماری از سم مهلک این دارت ها جان سالم به در برد‌‌ه‌اند. عده‌ای از کارشناسان می‌گویند این دارت‌ها ساختاری شبیه دارت‌هایی داشته‌اند که برای شکار حیوانات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نارنجک‌های فلفلی

دهلی‌نو: در حالی که غذا‌‌های هندی تند‌ترین غذا‌های جهان محسوب می‌شوند و خیلی از افراد که ذائقه حساس‌تری دارند، نمی‌توانند حتی یک قاشق از این غذا‌ها را بخورند، کارشناسان وزارت دفاع هند تصمیم گرفته‌اند که از خاصیت فلفل‌های قرمز و بسیار تند در تهیه نارنجک استفاده کنند.

به گفته کارشناسان در صورت اجرای این طرح به جای مواد منفجره در نارنجک‌‌ها از نوعی فلفل قرمز بسیار تند استفاده می‌شود که موجب مرگ افراد نمی‌شود اما در عین حال در کنترل درگیری‌ها موثر است.

این در حالی است که این نوع فلفل خاص 1000 برابر تند‌تر از فلفل‌هایی است که در سس‌های تند استفاده می‌شود.

علاوه بر این از این نوع فلفل به عنوان چاشنی غذای سربازان در مناطق بسیار سردسیر استفاده می‌شود و در برخی اماکن نظامی حساس هم سیم‌خاردار‌ها با پودر این فلفل آغشته می‌شوند تا حیوانات با استشمام این بوی تند به محل نزدیک نشوند.