دوشنبه ۸ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

گزارش‌های پلیس حاکی از آن است که در طول این مدت نه تنها سارق در بزرگ‌ترین و زیبا‌ترین اتاق این خانه 4 خوابه، استراحت می‌کرده، بلکه فیلم‌‌های سینمایی تماشا می‌کرده و مدت زیادی هم با استفاده از رایانه خانگی در حال جست‌وجو در اینترنت بوده است.

گفتنی است که او حتی از خودروی مالک ساختمان هم استفاده می‌کرده و برای خرید از سوپرمارکت با خودروی او به شهر می‌رفت. سرانجام یکی از همسایگان که به آمد و رفت‌های این جوان به خانه همسایه‌اش مشکوک شده بود، پلیس را در جریان قرار داد و ماموران او را دستگیر کردند.

سرقت مار از لابراتوار

سیدنی: در حالی که قاچاق حیوانات به یک پدیده فراگیر در جهان تبدیل شده است، یکی از همین حیوانات سارقش را به دام پلیس انداخت. ماجرا از این قرار بود که سارقان دریافتند در یکی از لابراتوار‌های شهر چند مار بسیار کمیاب و گرانقیمت نگهداری می‌شوند.

به این ترتیب آنها با نقشه‌ای از پیش تعیین شده و با تلاش فراوان در تاریکی شب وارد این لابراتوار شدند. آنها پس از جست‌وجو 2 جعبه را که در آنها افعی‌های بزرگی نگهداری می‌شد، برداشتند و پا به فرار گذاشتند، غافل از اینکه این مار‌ها به دستگاه ردیاب مجهز بودند تا تحقیقات آزمایشگاهی روی آنها با دقت بیشتری انجام شود.

به همین دلیل سارقان تنها چند ساعت پس از این سرقت در حالی که مطمئن بودند هیچ ردی از خود برجای نگذاشته‌اند، به دام پلیس افتادند. آنها به اتهام قاچاق حیوانات در انتظار رای دادگاه هستند.

موسیقی 35 هزار ساله

لندن: تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که انسان‌ها از 35 هزار سال پیش به نواختن موسیقی مشغول بوده‌اند و نخستین ابزار آنها برای نواختن موسیقی، فلوت‌هایی بوده که از استخوان پرندگان ساخته می‌شده است.

این در حالی است که پیش از این تصور می‌شد که قدیمی‌ترین ابزار موسیقی ساخته دست بشر متعلق به 30 هزار سال پیش است. به گفته محققان، انسان‌ها در زمان‌های قدیم از فلوت‌هایی با 5 سوراخ استفاده می‌کردند و نحوه نواختن آنها را هم به‌طور غریزی آموخته بودند.

این در حالی است که امروزه برای نواختن فلوت کلاس‌های مخصوصی برگزار می‌شود. البته گروهی از محققان هم معتقدند طبل نیز یکی از ابتدایی‌ترین ابزار موسیقی در زمان‌ قدیم بوده که یکی از موارد استفاده از آن در خبررسانی به دیگران بوده است.

با وجود این با توجه به ساختار ساده‌تر فلوت و استفاده از استخوان پرندگان در تهیه آن به نظر می‌رسد که گروه اول نظریه دقیق‌تری را ارائه داده‌اند.

افسردگی راننده تاکسی

منچستر: سرانجام پس از پیگیری‌های وسیع پلیس، یک راننده تاکسی‌که مسافرانش را آزار می‌داد به دام افتاد. این مرد 40 ساله از سال‌ها پیش به عنوان راننده تاکسی مشغول به کار بود و هیچگاه پرونده‌ای علیه او تشکیل نشده بود.

اما اخیرا چند نفر از مسافران او به اداره پلیس مراجعه کرده و با دادن مشخصات مشابهی ادعا کردند که راننده تاکسی که سوار آن شده بودند آنها را به نقطه‌ای دور افتاده انتقال داده و پس از تهدید آنها و سرقت کیف پولشان، آنها را رها کرده است.

به این ترتیب جست‌وجو‌های پلیس آغاز شد و این مرد در حالی که قصد داشت به سفر برود در فرودگاه دستگیر شد.

او پس از دستگیری ادعا کرد که دچار افسردگی شده و آزار رساندن به مسافرانش به همین دلیل بوده است چون او از نظر مالی به این پول‌ها نیازی ندارد. با توجه به این ادعا، روانشناسان در حال بررسی شرایط روانی این مرد هستند.

کد خبر 84517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز