همشهری آنلاین: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از آمادگی این کمیسیون برای همکاری و تعامل با دولت درخصوص تعیین میزان سهمیه بندی بنزین خبر داد.

جهانبخش امینی به شانا گفت: طی جلسات کارشناسی که با اعضای تبصره 13، ستاد سوخت و وزارت نفت داشتیم، مشخص شد که دولت برای تامین و توزیع بنزین سهیمه‌بندی مشکلاتی دارد که باید بر طرف شود.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون دولت تنها می‌تواند بنزین تولید داخل را به صورت سهمیه‌بندی و با نرخ یارانه‌ای 100 تومان به فروش رسانده و بنزین وارداتی را به نرخ شناور در کشور عرضه شود.

نماینده مردم کرمانشاه ادامه داد: با توجه به استدلال نمایندگان دولت در کمیسیون انرژی، دولت برای تامین بنزین مورد نیاز با مشکل روبرو شده است. به همین منظور مجلس و کمیسیون انرژی در راستای اجرای رهنمود مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان آمادگی تعامل و همکاری با دولت جهت رفع این مشکل را دارند.

امینی تصریح کرد: به همین دلیل به دولت پیشنهاد کرده‌ایم که کمیسیون انرژی میتواند طرحی در این خصوص تدوین و به تصویب رسانده و یا اینکه دولت لایحه ای جدید را به مجلس ارائه کند.

وی در پایان تاکید کرد: به طور حتم مجلس و کمیسیون انرژی قصد کارشکنی در برابر دولت را ندارند. اگر چه به برخی نقص قانون‌ها انتقاد داریم، اما برای رفع مشکل مردم به دولت کمک خواهیم کرد.