کلمبو: دولت سریلانکا به تازگی پیشگویی را که برای کشورش شرایط وخیم سیاسی و اقتصادی پیش‌بینی کرده، دستگیر کرده است

هرچند دولت ادعاهای این مرد را کاملا بی‌پایه و اساس می‌داند اما او موفق شده برخی از پیشگویی‌هایش را در یک هفته‌نامه به چاپ برساند.

این در حالی است که علاوه بر این مرد شیاد برخی از اقتصاددان‌ها هم اعلام کرده‌اند دولت با مشکلات اقتصادی جدی روبه‌رو خواهد شد. گفتنی است برخی از سیاستمداران سریلانکایی معتقدند تا به حال بسیاری از پیشگویی‌های این مرد درست از آب درآمده و دولت نباید او را دستگیر کند.

مقامات حکومتی معتقدند که نباید به این مرد اجازه‌ داد که ایده‌های بی‌منطقش را در رسانه‌های نوشتاری به چاپ برساند.

شگرد رئیس خشمگین

مسکو: شکایت 2 کارمند اخراج شده از رئیس‌شان موجب شد که او دست به شگرد جالبی بزند. این کارمندان زن هفته‌ گذشته از این شرکت اخراج شدند و هنگام اخراج از رئیس خود خواستند بابت مرخصی‌های استفاده نشده ، به آنها مبلغی را بپردازد.

اما این مرد از عمل به درخواست کارمندان سابقش خودداری کرد و آنها هم به دادگاه شکایت کردند. پس از طرح این شکایت در دادگاه، قاضی، رئیس شرکت را به پرداخت حدود هزار دلار به کارمندانش محکوم کرد.

اما این مرد که خیلی عصبانی شده بود تصمیم گرفت ضمن اجرای حکم قاضی آنها را آزار بدهد. به این ترتیب او به جای اسکناس یا چک از پول خرد برای پرداخت این مبلغ استفاده کرد.

او برای هر کدام از کارمندانش 33 کیسه در نظر گرفت و آنها را پر از سکه کرد. به همین دلیل آنها ناچار شدند برای حمل کیسه‌های 20 کیلویی از دوستان‌شان کمک بخواهند.

تهدید اینترنتی ازدواج

دوبلین: مشاوران ازدواج اعلام کرده‌اند که وقت‌گذرانی بیش از حد زوج‌های ایرلندی پای اینترنت، ازدواج آنها را تهدید می‌کند. تعداد زیادی از زوج‌ها از اینکه همسرشان زمان زیادی را صرف جستجو در اینترنت می‌کند، ناراحت بوده و آن را یکی از مهم‌ترین دلایل اختلافات خانوادگی می‌دانند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در شرایطی که در زندگی امروز، زن و شوهر‌ها زمان زیادی را به کار‌های خارج از خانه اختصاص می‌دهند، در صورتی که در خانه نیز بیش از اندازه سرگرم اینترنت باشند، دیگر هیچ زمانی برای گفت‌و‌گو با یکدیگر باقی نمی‌ماند.

در گذشته مشکلات اقتصادی بیش از سایر موارد در به پایان رسیدن ازدواج‌ها نقش داشتند اما اخیرا این روند تغییر کرده و تکنولوژی‌هایی نظیر رایانه و اینترنت به یکی از بزرگ‌ترین عوامل تهدید کننده ازدواج تبدیل شده‌اند. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که زوج‌ها، برای گفت‌و‌گو در خصوص مسائل زندگی مشترک برای همسران‌شان وقت بگذارند.

انتقاد هنری به سبک کبوترها

توکیو: هرچند به نظر می‌رسد که کبوتر‌ها به طور اتفاقی با مجسمه‌هایی که بر فراز ساختمان‌ها نصب شده‌اند، برخورد می‌کنند و به آنها آسیب می‌رسانند، اما دانشمندان ژاپنی اخیرا به نتایج جالبی در این خصوص دست یافته‌اند.

به گفته دانشمندان، پرندگان از قوه تشخیص فوق‌العاده‌ای برخوردارند و می‌توانند بین آثار خوب و بد ساخته دست بشر تمایز قائل شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که در واقع پرندگان با تخریب مجسمه‌های شهری از آنها انتقاد می‌کنند.

گفتنی است در حال حاضر دانشمندان با استفاده از این توانایی کبوتر‌ها در صدد آموزش بیشتر آنها هستند.

آنها تعدادی کبوتر را انتخاب کرده و آثار هنری از جمله نقاشی‌های رنگ و روغن و آبرنگ را در برابر دید آنها قرار می‌دهند تا آثار بهتر را انتخاب کنند. کبوتران در قبال انتخاب صحیح نقاشی‌ها به عنوان جایزه، دانه دریافت می‌کنند.