کریم اعظمی: در شرایطی که حضور کلاوس تاپ مولر گزینه آلمانی پرسپولیس در این تیم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، تمرینات سرخپوشان تهرانی برای حضور در فصل نهم لیگ برتر از دیروز آغاز شد.

پرسپولیسی‌ها در شرایطی اولین تمرین خود را ساعت 30/10 در زمین شماره 2 ورزشگاه آزادی انجام دادند که حضور تاپ مولر در این تیم همچنان یک موضوع مبهم است و آخرین اخبار حاکی از آن است که باشگاه پرسپولیس هنوز موفق به عقد قرارداد با این مربی نشده است. این در حالی است که روز یکشنبه رسانه‌ها از انتخاب قطعی تاپ مولر به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس خبر دادند ولی به نظر می‌رسد این داستان همچنان ادامه داشته باشد.

اولین تمرین با 7 بازیکن

اولین جلسه تمرینی پرسپولیس در شرایطی برگزار شد که کریم باقری، نبی‌الله باقری‌ها، علیرضا حقیقی، مجتبی شیری، مهدی شیری، هادی نوروزی و ضیاءالدین نیک‌نفس در زمین شماره 2 ورزشگاه آزادی حضور داشتند و یک بازیکن هم از تیم امیدهای پرسپولیس همراه با این 7 بازیکن تمرین می‌کرد. در ابتدای تمرین احمدرضا عابدزاده بازیکنان را به گروه‌های 2نفره تقسیم کرد و تمرینات استقامتی و هوازی در دستور کار قرار گرفت. اکثر برنامه‌های تمرینی پرسپولیس به استارت‌های کوتاه و بلند، نرمش‌های سبک، حرکات کششی و تمرینات استقامتی اختصاص یافته بود.

غیبت شیث و بائو

نکته قابل‌توجه در تمرین پرسپولیس غیبت شیث رضایی و میثم بائو دو بازیکن جدید این تیم بود. شیث رضایی به دلیل مصدومیت با پرسپولیس تمرین نکرد و زیرنظر پزشک این تیم به مداوای پای مصدومش پرداخت. در ضمن میثم بائو هم یک ساعت پس از شروع تمرین به جمع پرسپولیسی‌ها ملحق شد و گویا خودروی شخصی‌اش مشکل پیدا کرده‌ بود. در تمرین پرسپولیس عباس انصاری‌فرد مدیرعامل این باشگاه هم حضور داشت و همراه عابدزاده دقایقی با بازیکنان صحبت کرد. انصاری‌فرد جلسه‌ای هم با عابدزاده داشت که البته این جلسه دور از چشم خبرنگاران برگزار شد.

شیث: مصدومیتم جدی نیست

شیث رضایی که پس از یک سال دوری از پرسپولیس دوباره به این تیم بازگشته است، در تمرین دیروز به دلیل مصدومیت شرکت نکرد ولی مشکل او چندان جدی نیست. شیث در مورد مصدومیتش می‌گوید: «از ناحیه انگشت پا درد داشتم و همین موضوع باعث شد که تمرین نکنم ولی مشکل من چندان حاد نیست و از امروز در تمرینات پرسپولیس حضور پیدا خواهم کرد.»

رضایی در پاسخ به این سئوال که فکر نمی‌کنی پس از بازگشت به پرسپولیس دوباره تبدیل به یک بازیکن حاشیه‌ای شوی، تاکید می‌کند: «هدف من فقط کمک کردن
به پرسپولیس است و می‌خواهم خاطرات سال‌های گذشته را دوباره تکرار کنم. دوری از پرسپولیس برایم سخت بود و مطمئن باشید برای رسیدن به اهدافم فقط به فوتبال فکر خواهم کرد و مدت‌ها است که دیگر دنبال حاشیه نیستم.»

شاید تاپ مولر نیاید

عباس انصاری‌فرد، مدیرعامل پرسپولیس هنوز حضور تاپ مولر در این تیم را قطعی نمی‌داند. او می‌گوید: «پس از مذاکرات مفصلی که با این مربی داشتیم او اعلام کرد که مبلغی حدود 800 هزار یورو می‌خواهد و با رقمی که برای دستیارش می‌خواست در مجموع حدود یک میلیون یورو باید هزینه می‌کردیم اما این درخواست مورد قبول سازمان تربیت‌بدنی قرار نگرفته است و ما سعی می‌کنیم تا مبلغ درخواستی مولر را تا 600 هزار یورو کاهش دهیم.

به هرحال یا این مربی به ما تخفیف می‌دهد یا اینکه سازمان تربیت‌بدنی با درخواست او موافقت می‌کند.»انصاری‌فرد در پاسخ به این سئوال که اگر حضور تاپ مولر در پرسپولیس منتفی شود چه تصمیمی خواهید گرفت، می‌گوید: «در این صورت ما با مربیانی از برزیل و آرژانتین که قبلا مذاکراتی با آنها داشته‌ایم دوباره صحبت خواهیم کرد و از میان آنها سرمربی را انتخاب خواهیم کرد.

البته بهتر است نامی از دیگر گزینه‌های پرسپولیس نیاورم چون معتقدم بسیاری از دلال‌ها به سراغ آنها رفته و مشکلاتی را برای ما به وجود می‌آورند.» انصاری‌فرد در پاسخ به این سئوال که آیا امکانات لازم برای حضور مربیان برجسته در پرسپولیس فراهم شده، می‌گوید: «یکی از مشکلات ما این است که محل‌های تمرینی معمولا امکانات لازم را ندارند. به طور مثال تاپ مولر چمن شماره 2 ورزشگاه آزادی را نپسندید و البته امکانات حاشیه‌ای آن را مثبت ارزیابی کرد. تمام تلاش ما این است که کمپ خوبی را برای پرسپولیس در نظر بگیریم تا دیگر مشکلی نداشته باشیم.»

وضعیت مبهم نیکبخت و کریمی

پرسپولیس در شرایطی تمرینات خود را آغاز کرده که وضعیت چند بازیکن از جمله علیرضا واحدی نیکبخت و علی کریمی مبهم است و احتمال جدایی آنها از پرسپولیس وجود دارد. این در حالی است که پژمان نوری پس از سال‌ها بازی‌کردن در این تیم سرانجام راهی ملوان شد و مازیار زارع و محسن خلیلی، 2 بازیکن سرشناس پرسپولیس هم هنوز با این باشگاه به توافق نرسیده‌اند.

انصاری‌فرد در مورد آخرین وضعیت کریمی می‌گوید: «ما به این بازیکن پیغام دادیم تا با او مذاکراتی داشته باشیم. در ضمن با بعضی از بازیکنان هم مذاکره کردیم و شرایط جدید پرسپولیس را برای آنها توضیح دادیم. نفراتی مثل حسین بادامکی، محمد منصوری و چند نفر دیگر که فصل پیش عملکرد خوبی نداشتند قول دادند تا این فصل جبران کنند.» مدیرعامل پرسپولیس همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا نیکبخت در پرسپولیس خواهد ماند، می‌گوید: «بعید می‌دانم او امسال در پرسپولیس باشد.» انصاری‌فرد در این مورد توضیح بیشتری نداد ولی گفته می‌شود که نیکبخت توسط سازمان لیگ محروم است و این فصل نمی‌تواند در لیگ برتر بازی کند.

انصاری‌فرد علیه هدایتی

بحث شکایت وینگادا سرمربی سابق پرسپولیس که هنوز مطالباتش را از این باشگاه دریافت نکرده، حاشیه‌های زیادی را به وجود آورده است. انصاری‌فرد که رابطه خوبی با حسین هدایتی عضو سابق هیات‌مدیره پرسپولیس نداشت در این خصوص می‌گوید: «در حال حاضر سازمان تربیت‌بدنی مشغول بررسی این موضوع است تا طلب وینگادا را پرداخت کند، البته پول پرداختی وینگادا به گفته حسین هدایتی رئیس سابق هیات‌مدیره، هدیه او به هواداران پرسپولیس بوده که متاسفانه به قولش عمل نکرد و این پول پرداخت نشد. حتی در حال حاضر بدهی‌های دیگری نظیر چک‌های برگشتی به هتل‌ها و برخی اماکن دیگر برای پرسپولیس به وجود آمده که در حال حاضر ما مشغول پرداخت آنها هستیم.»

وضعیت عابدزاده مشخص نیست

احمدرضا عابدزاده که جلسات ابتدایی تمرین زیرنظر او برگزار می‌شود، فصل گذشته حاشیه‌های زیادی را برای پرسپولیس به وجود آورد که مهم‌ترین آن درگیری با خبرنگاران بود. شایعات مختلفی در مورد کنار گذاشتن او از پرسپولیس شنیده می‌شود و انصاری‌فرد در این مورد می‌گوید: «وضعیت عابدزاده مشخص نیست و همه چیز به نظر سرمربی جدید بستگی دارد. به طور حتم سرمربی جدید این حق را دارد که دستیارانش را خودش انتخاب کند و تکلیف عابدزاده به زودی مشخص خواهد شد.»

همکاری با شالکه یا آژاکس

مدیرعامل پرسپولیس از امضای توافق‌نامه‌ای با باشگاه آژاکس آمستردام یا شالکه خبر می‌دهد. او در این مورد می‌گوید: «برای تیم‌های پایه‌ای پرسپولیس برنامه ویژه‌ای داریم و نمایندگانی را در سراسر کشور در این زمینه انتخاب کرده‌ایم. در ضمن به زودی توافق‌نامه‌ای را با یکی از دو باشگاه معتبر شالکه یا آژاکس که آکادمی تیم‌های پایه‌ای بسیار قوی دارند امضا خواهیم کرد.»