دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

گروه ورزشی: تردید همچنان در تصمیمات مسئولان باشگاه پرسپولیس موج می‌زند.

 آنها در فصل نقل و انتقالات نام‌های متعددی را برای سرمربیگری پرسپولیس مطرح کردند اما عملا با هیچ یک از گزینه‌ها به توافق نهایی نرسیدند. سران باشگاه پرسپولیس در طول کمتر از یک هفته نام سه گزینه خارجی را مطرح کردند اما مذاکرات یکی پس از دیگری به بن‌بست رسید. تاپ مولر، رایزبرگن و حالا نیز سرمربی اسبق تیم ملی  برانکو ایوانکوویچ.

از سویی دیگر عده‌ای از مربیان سال‌های گذشته پرسپولیس این تصمیمات را تنها یک مانور تبلیغاتی می‌دانند. این عده در حالی نسبت به تاخیر غیرقابل توجیه سران این باشگاه در خصوص انتخاب سرمربی جدید ابراز نگرانی می‌کنند که البته از رسانه‌ای کردن اعتراض خود می‌پرهیزند. آنها نگران این موضوع هستند که به حاشیه‌سازی متهم شوند. در چنین فضایی مدیران باشگاه پرسپولیس نیز هر روز با مطرح کردن گزینه‌ای جدید شرایط این تیم را بیش از گذشته به تنگنا می‌برند.

پاسخ منفی برانکو

در حالی که روز شنبه رایزبرگن هلندی در تمرینات تیم پرسپولیس حضور یافت و مذاکراتی را با مدیر عامل باشگاه پرسپولیس انجام داد اما تازه ترین خبرها حاکی از آن است که مسئولان تیم سرخپوش پایتخت به دنبال جذب سرمربی اسبق تیم ملی ایران برای قبول هدایت تیم‌شان هستند. سایت گل در این باره نوشت: «شاید بزرگترین اتفاق آغاز فصل با حضور برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم ملی روی نیمکت پرسپولیس رخ بدهد. البته این به شرطی است که مسئولان باشگاه رایزبرگن هلندی را به عنوان سرمربی معرفی نکنند.

رایزبرگن مذاکرات خوبی در تهران داشته است، اما از آنجا که کارنامه مربیگری او چندان راضی‌کننده نیست، مدیرعامل و یکی از اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس به دنبال قرارداد با برانکو هستند. مردی که گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس مذاکراتی پنهانی با او داشته است. مذاکراتی که از 10 روز پیش آغاز شده. موافقان جذب برانکو در هیات مدیره پرسپولیس به شناخت قابل توجه این مربی کروات از فوتبال ایران استناد می‌کنند. البته کارنامه نسبتا خوب برانکو با تیم ملی نیز یکی از دلایل اصرار هیات مدیره پرسپولیس است که وی را در صدر گزینه‌های این باشگاه قرار می‌دهد اما در این راه مشکلاتی هم هست که مسئله اول به شکایت او از فدراسیون فوتبال ایران بازمی‌گردد.

برانکو که گفته می‌شد سرمربی تیم مقدونیه شده است، این پیشنهاد را قبول نکرده و منتظر  پیشنهاد بهتر است. یکی دیگر از مشکلات برانکو برای نشستن روی نیمکت سرمربیگری پرسپولیس رضایت نهایی محمد علی‌آبادی رئیس مجمع پرسپولیس است که ظاهرا قرار است مشکل او و فدراسیون نیز در این بین حل بشود تا دیگرمانعی برای عقد این قرارداد باقی نماند.»

آخرین اخبار

مجید جلالی سرمربی فصل گذشته فولاد خوزستان شایعه مذاکرات خود با باشگاه پرسپولیس را تکذیب کرد.وی تاکید کرد: «تاکنون هیچ صحبتی درباره پرسپولیس با مسئولان این باشگاه نداشته‌ام. آنها نیز با من تماسی نگرفته‌اند. واقعا تعجب می‌کنم که چرا بعضی از روزنامه‌ها به چنین شایعاتی دامن می‌زنند. خبر مذاکره من با باشگاه پرسپولیس کذب محض است.» وی ادامه داد: «البته پیش از این هم با نام من در رسانه‌ها بازی شده بود که البته من مراتب دلخوری خودم را ابراز کردم اما این بار ترجیح می‌دهم ذهنم را درگیر چنین شایعاتی نکنم.»

خبر دیگر اینکه افشین پیروانی از بدقولی باشگاه پرسپولیس ناراضی است. او با اشاره به طلب خود از باشگاه پرسپولیس خطاب به انصاری‌فرد تاکید کرده است: «دوستانه از مسئولان این باشگاه می‌خواهم که حق و حقوق من را بدهند. تاکنون هیچ یک از مطالبات من را پرداخت نکرده‌اند و اصلا اهمیتی نمی‌دهند اما خیلی دوستانه از آنها می‌خواهم نسبت به تسویه حق و حقوق من اقدام کنند. در غیر این صورت مجبورم از طریق مراجع قانونی موضوع مطالباتم را پیگیری کنم و اگر دست به چنین کاری بزنم شک نکنید که فقط به خاطر انصاری‌فرد است و اگر هر فرد دیگری به جای ایشان در مسند مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس می‌نشست، امکان نداشت که از تیم محبوبم شکایت کنم.»

پیروانی تصریح کرد: «این مسئله را الان مطرح کردم که فردا در کوران بازی‌های لیگ متهم به حاشیه‌سازی برای پرسپولیس نشوم. امیدوارم این موضوع دوستانه حل شود.» اما نکته دیگری هم درباره تمرینات پرسپولیس وجود دارد. موضوعی که این روزها رسانه‌ها حتی به شکل طنزآمیزی با آن برخورد می‌کنند. گویا در تمرینات پرسپولیس قدرت میان عبدی و عابدزاده دست به دست می‌شود. در همین خصوص مصاحبه‌های چند روز اخیر عبدی نیز در نوع خود جالب توجه است. وی گفته است: «منتظر ایده‌های سرمربی خارجی پرسپولیس در تمرینات آماده‌سازی هستیم.»

عبدی در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر تمرینات زیر نظر شما پیگیری می‌شود یا احمدرضا عابدزاده، گفت: «من مشکلی با عابدزاده ندارم و تنها گفتم که نمی‌خواهم روندی که او در تمرینات آماده‌سازی بازیکنان شروع کرده،‌ از بین برود.»

غیبت باقری در تمرین 

تمرین پرسپولیس صبح دیروز از ساعت 8:30 در زمین سازمان جنگل‌ها و مراتع برگزار شد. در این تمرین که زیر نظرحسین عبدی بود بازیکنان در چهار گروه به بدنسازی، کارهای هوازی و تمرینات استقامتی پرداختند.  تمرین بدنسازی پرسپولیسی‌ها 40 دقیقه طول کشید. بازیکنان سپس با کارهای تاکتیکی، پاس‌های کوتاه و بلند، ارسال از جناحین به روی دروازه و شوت، تمرینات خود را ادامه دادند.محمد منصوری پس از اینکه 45 دقیقه در تمرینات گروهی شرکت کرد زیرنظر مولایی مربی جدید بدنساز پرسپولیس به تمرینات اختصاصی پرداخت.

سجاد امیدیان بازیکن فصل گذشته تیم پیام در تمرین تیم پرسپولیس حضور پیدا کرد. اضافه وزن این بازیکن تعجب خبرنگاران و هواداران را برانگیخته بود. انتخاب سرمربی از سوی مسئولان باشگاه سوژه اصلی تمرین  در بین هواداران و حتی بازیکنان از دیگر حاشیه‌های تمرین  بود. کریم باقری، کاپیتان سرخپوشان با هماهنگی مربیان این تیم در تمرین غایب بود. همچنین محمد پروین که حضورش در پرسپولیس با تردیدهایی روبه‌رو شده است با لباس شخصی در تمرین حاضر شد و نظاره‌گر کار هم‌تیمی‌های خود بود.

برزیلی‌های پرسپولیس در تهران

دو بازیکن برزیلی تیم پرسپولیس صبح دیروز وارد تهران شدند.محمود خوردبین، سرپرست پرسپولیس اعلام کرد دو بازیکن برزیلی این تیم بامداد دیروز به تهران رسیدند. این دو بازیکن در پست‌ هافبک و مهاجم توسط نماینده باشگاه پرسپولیس در برزیل و با تایید کمیته فنی به ایران آمدند و در صورت رضایت مسئولان باشگاه پرسپولیس و کادر فنی قرار است این دو در تست پزشکی شرکت کنند. در ضمن بازیکنان عراقی پرسپولیس نیز تا پایان هفته به تهران می‌آیند.

مسئولان باشگاه پرسپولیس از حضور دو بازیکن عراقی در ایران تا پایان هفته جاری خبر دادند. قرار است مهدی کریم و فرید محمد غضبان تا انتهای هفته جاری به ایران بیایند و در تمرینات پرسپولیس شرکت کنند. با توجه به اینکه قرارداد مهدی کریم با الخور قطر به پایان نرسیده است احتمال حضور غضبان در پرسپولیس بیشتر است. غضبان در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند. اشپیتیم آرفی در حال حاضر تنها بازیکن خارجی پرسپولیس است و هر تیم لیگ برتری می‌تواند 4 بازیکن خارجی جذب کند.

کمیته فنی، تصمیم گیرنده نهایی

 کمیته فنی باشگاه پرسپولیس تصمیم نهایی را در خصوص انتخاب سرمربی جدید این تیم اتخاذ خواهد کرد.به گزارش فوتبال ایران به منظور تسریع در حضور سرمربی جدید پرسپولیس، هیات مدیره این باشگاه تصمیم نهایی در خصوص تعیین سرمربی را منوط به تصمیم نهایی کمیته فنی باشگاه پرسپولیس ساخته است. بر همین اساس، قرار است کمیته فنی باشگاه پرسپولیس تصمیم نهایی در خصوص تعیین سرمربی را عصر دیروز اتخاذ کند.

کد خبر 85371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز