تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۷

گروه ورزشی: شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان با حضور 24 تیم از فردا در چهار شهر ژاپن آغاز می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران که بازی‌هایش در شهر ناگانو انجام می‌شود، ساعت 30/10 صبح جمعه  به وقت تهران در نخستین بازی خود به مصاف جمهوری چک می‌رود.

اطلاعات دقیقی از حریف فردای ایران در دست نیست و هرچه هست از موقعیت خوب گذشته این حریف در عرصه والیبال اروپا و جهان حکایت می‌کند.

چک دو سال پیش در مادرید توانست به جمع چهار تیم برتر لیگ جهانی راه پیدا کند.سه مقام قهرمانی و چند نایب‌قهرمانی به هنگام وصل‌بودن به اسلواکی در دهه‌های پنجاه تا هفتاد میلادی در کارنامه این تیم خوش‌قامت به چشم می‌خورد.

«یان اسنوکر» همبازی بهنام محمودی در پروجای ایتالیا که در پست قطر پاسور بازی می کند در «ناگانو» شانس دو تیم را برای پیروزی برابر دانست. البته وی این نکته را نیز گوشزد کرد که چک برای راهیابی  مرحله دوم نیازمند پیروزی مقابل ایران و ونزوئلاست.

قبل از رویارویی دو تیم ایوان کرکوویچ آنالیزور اهل صربستان تیم ملی برای به‌دست‌آوردن فیلم بازی چک و ونزوئلا راهی شهر سندایی شد تا با کمک زوران گائیچ سرمربی صربستان روسیه بتواند اعضای تیم را با شرایط فنی جمهوری چک بیشتر آشنا سازد.

ایران نیز در این گروه دشوار و در  رویارویی با حریفانی چون ایتالیا، بلغارستان و آمریکا برای صعود احتمالی به برتری مقابل چک و ونزوئلا چشم دوخته است.