مدیر دفتر توسعه مشارکت و سازماندهی امور جوانان در سازمان ملی جوانان از تمدید اعتبارنامه های سازمانهای غیر دولتی به مدت دو سال خبر داد.

جعفربای افزود: تمدید اعتبارنامه های مرحله جدید سازمان های مردم نهاد جوانان به زودی آغاز و این اعتبارنامه ها به مدت دو سال تمدید و در اختیار نمایندگی ها قرار می گیرد تا تشکل ها فعالیت جدی خود را آغاز کرده و تعاملات خود با دستگاه های دولتی را تقویت کنند.

وی با تأکید بر اهمیت فعالیت های خودجوش تشکل های مردم نهاد افزود: این تشکل ها در انجام فعالیت های خویش با مشکلات بسیاری مواجه می شوند. در این راستا تلاش می شود که سطح فرهنگ عمومی را در پذیرش فعالیت تشکل ها افزایش دهیم تا اثبات قابلیت آنها نزد مدیران ارشد، این باور را ایجاد کند که تشکل های مردم نهاد می توانند تأثیرات مثبتی را در روند اجرای امور داشته باشند.

جعفربای با اشاره به اینکه تا به حال برای حمایت از عملکرد تشکل های مردم نهاد از مصوبه هیأت دولت استفاده می شد، گفت: هم اکنون وزارت کشور پیش نویس «آیین نامه تأسیس و فعالیت سازمان های مردم نهاد» را در دست تهیه و تدوین دارد تا پس از بررسی نهایی به هیأت دولت ارائه و به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی ابلاغ شود تا تشکل ها در جایگاه قانونی به فعالیت بپردازند. علاوه بر این، پیش نویس این قانون به نمایندگی های سازمان ملی جوانان ارائه شده است تا نظرات آنان در جلسات تخصصی در وزارت کشور مطرح شود. در این راستا تلاش شده است که جایگاه سازمان های مردم نهاد قوی و پررنگ باشد.

وی در ارتباط با ارائه اعتبارات به تشکل های مردم نهاد افزود: شایسته نیست که تنها به دلیل آن که تشکلی ایجاد شده است مبلغی را به آن اختصاص دهیم، بلکه لازم است که هر تشکل فعالیت تخصصی خود را تعریف کند و پیرامون آن برنامه هایی را مطرح سازد از این رو درصدد آن هستیم که برای ارائه اعتبار به سازمان های مردم نهاد، ابتدا طرح های آنان را با حضور کارشناسان بررسی کنیم و سپس اعتبار لازم را به تشکل ها ارائه دهیم.

مدیر دفتر توسعه مشارکت و سازماندهی امور جوانان در مورد سیاست های جدید سازمان ملی جوانان در سال 85تصریح کرد: بخشی از فعالیت های سازمان های مردم نهاد به حوزه اعتقادات دینی اختصاص داده شد، چرا که در این حوزه بیشترین خلأ به نظر می رسید از این رو لازم بود تا به توانمندی های این حوزه توجه شود. همچنین در مورد دیدگاه های فرهنگی و علمی تشکل ها برنامه ریزی های لازم انجام گرفته است.