گروه اجتماعی: هشتمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی ایمنی و امنیتی از 24 تا 27 تیر ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد تعاون ناجا در جمع خبرنگاران بیان کرد: این نمایشگاه با هدف به روز کردن و ارتقای سطح کیفی و کمی تجهیزات پلیسی ایمنی و امنیتی و همچنین استفاده از تجهیزات به روز دنیا و با حضور 43 نماینده از 16 کشور جهان برگزار می‌شود.

سردار حمیدرضا منیری گفت: بیش از 90 درصد تجهیزات نیروی انتظامی کشور، از محصولات داخلی تأمین شده است و این در حالی است که در دوره اول برگزاری این نمایشگاه کمتر از 10 درصد تجهیزات پلیسی و امنیتی نمایشگاه داخلی بود.

وی با بیان اینکه ساعات بازدید از نمایشگاه از ساعت 9 تا 16 است، افزود: در این دوره از نمایشگاه کشورهایی همچون ژاپن، ایتالیا، تایوان، چین، کانادا، آلمان، آمریکا، سوئیس، سوئد، یونان و غیره حضور دارند.

مدیرعامل بنیاد تعاون ناجا درباره صدور کارت هوشمند نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید کارت هوشمند در داخل کشور انجام می‌شود، اما موضوع چیپ‌ها و ماشین‌آلات این کارت‌ها باید از خارج از کشور وارد شود و تنها 3 تا 4 کشور هستند که ماشین آلات مورد نیاز در این رابطه را تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: از آبان ماه سال‌جاری صدور گواهینامه رانندگی به‌صورت هوشمند خواهد بود.
قرار است صدور گواهینامه هوشمند تا 3 سال آینده در کشور اجرایی شود و گواهینامه‌های فعلی از رده خارج شوند.

منیری، در این باره تصریح کرد: در گواهینامه هوشمند بیش از 16 آیتم امنیتی در نظر گرفته شده است، چاپ و اقدامات امنیتی این گواهینامه در کشور اجرا شده اما تجهیزات و چیپ این گواهینامه از خارج وارد شده است. اجرای طرح صدور گواهینامه هوشمند آغاز شده است و از آبان در سراسر کشور نیز اجرایی خواهد شد.

وی تأکید کرد: در مجموع 146 شرکت در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد که نسبت به سال قبل 25 درصد رشد نشان می‌دهد.