گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه طرح ارتقای امنیت اجتماعی تعطیل‌بردار نیست، بیان داشت:

درست است که کار فرهنگی تقدم زمانی دارد ولی اگر ما بخواهیم وقت صرف  بکنیم تا این کارها را انجام بدهند، نمی‌شود که از قانون در جامعه عبور کنیم.

اسماعیل احمدی‌مقدم در بجنورد و در جمع خبرنگاران افزود: در سوء رفتارها بیشتر دیدگاه‌ها بر این است که ابتدا  از زاویه فرهنگی وارد شویم. ما کاملا موافقیم و اگر دستگاه‌های دیگر نقش خود را به خوبی ایفا کنند، قطعا بار نیروی انتظامی کاهش خواهد یافت که ما هم کاملا موافق هستیم.

وی در زمینه اظهار نظر یکی از معاونان وزیر کشور درخصوص ضرورت اقدامات فرهنگی به‌منظور اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی گفت: امنیت اجتماعی بخشی را که معاون وزیر کشور فرمودند فقط در بخش امنیت اخلاقی است؛ آن هم فقط بخشی از امنیت اخلاقی که تذکر مستقیم به افرادی است که هنجارها را در جامعه رعایت نمی‌کنند، وگرنه در مبارزه با فساد سازمان یافته ناهنجاری‌های شدید، هیچ کسی اختلاف نظری ندارد.

احمدی‌مقدم در عین حال نسبت به تجدید نظر درخصوص شیوه‌ها و روش‌های اجرای این طرح تصریح کرد: در این زمینه باید حتما تجدید نظر بشود و در واقع ما تجربیاتی در گذشته داریم و اصلاحاتی باید در خیلی از کارها صورت بگیرد خیلی از جامعه نیز همراه شده است و اصلا نیازی به برخورد وجود ندارد اما در سایر بخش‌های امنیت اجتماعی چون؛ مبارزه با مواد‌مخدر، اراذل و اوباش، گروگانگیران، آدم‌ربایی‌ها، سارقان مسلح در این موارد هیچ کسی هیچ نقطه نظر و اختلافی ندارد و همه خواهان تشدید هستند.

احمدی‌مقدم گفت: ما در کلیت اجرای این طرح اختلاف نظری نمی‌بینیم ولی کارمان را تعطیل و موکول به کار فرهنگی نخواهیم کرد و قطعا اینها لازم و ملزوم و مکمل یکدیگرند‌.

وی با اشاره به اینکه بومی‌گرایی بعد فرهنگی ندارد بلکه از لحاظ جغرافیای مکانی، زمانی و موضوعی جرم است، افزود: هم‌اینک در بسیاری از استان‌ها ماهواره و ‌مبارزه با بدپوششی موضوعیت نداشته، یا بسیار کم و ناچیز است که مبارزه با آن ضرورتی ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ادامه داد: بنابراین هر موضوعی که در هر بخش، شهرستان و یا استان  برای مردم یک مطالبه اساسی را تشکیل بدهد نیروی انتظامی عمل خواهد کرد.

وی گفت: ما به همین خاطر امسال آزادی عمل را به مقامات شورای تامین استان‌ها داده‌ایم که نیروی انتظامی هم به مطالبات امنیتی مردم پاسخ  می‌دهد.

کد خبر 86024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز