گروه ورزشی: باشگاه پرسپولیس عجله‌ای برای انتخاب سرمربی تیمش ندارد.

 این در حالی است که هر روز خبرهای تازه‌ای در رسانه‌ها راجع به انتخاب نهایی مسئولان باشگاه پرسپولیس منتشر می‌شود. پس از تاپ مولر و پرزویچ، این بار سران باشگاه پرسپولیس ویلهلم خرادوس رایزبرگن را برای انجام مذاکره به تهران دعوت کرده‌اند.

در مورد این مربی باید گفت کارنامه قابل قبولی ندارد و با پیشنهادی بسیار ارزان راضی به مذاکره با مسئولان پرسپولیس شده است. جالب‌تر اینکه پرسپولیس بدون سرمربی قرار است برای انجام اردوی تدارکاتی عازم ترکیه شود. هر چند که خبر دیگری هم راجع به اردوی پرسپولیس مطرح شده است. اینکه قرار است پرسپولیس با سرمربی جدید خود که به احتمال فراوان رایزبرگن خواهد بود،بامداد دوشنبه عازم ترکیه شود.

 رایزبرگن،گزینه جدید سرمربیگری پرسپولیس

در شرایطی که عباس انصاری‌فرد روز جمعه  گفته بود که باشگاه پرسپولیس به دنبال مربی جوان، کارنامه‌دار و جویای نامی ‌است، به فاصله کمتر از 24 ساعت از اظهارات وی، ویلهلم خرادوس رایزبرگن، مربی 57 ساله هلندی جمعه‌شب و برای انجام مذاکره با سران باشگاه پرسپولیس وارد تهران شد. رایزبرگن بلافاصله پس از حضور در تهران در یکی از هتل‌های پایتخت مستقر شد و پس از چند ساعت استراحت صبح دیروز به دفتر عباس انصاری‌فرد رفت تا مذاکرات خود را با مدیرعامل پرسپولیس به صورت رودررو انجام دهد.

پیش از رایزبرگن، تاپ مولر و پرزویچ هم برای انجام مذاکرات با انصاری‌فرد به ایران آمده بودند اما هیچ کدام با پرسپولیس به توافق نرسیدند. برخی نزدیکان به باشگاه پرسپولیس از حضور احتمالی رایزبرگن  در تهران به عنوان اصلی‌ترین گزینه برای قبول هدایت سرخپوشان خبر می‌دهند.

رایزبرگن متولد 1952 است که نامش برای فوتبالدوستان پا به سن گذاشته ایرانی آشناست. رایزبرگن عضوی از تیم رویایی نارنجی‌ها در دهه 1970 بوده است که دوبار به مقام نایب قهرمانی جهان رسید. رایزبرگن، مدافع این تیم بود، تیمی با چهره‌های درخشان مثل یوهان کرویف، آری‌هان و جانی رپ  که فوتبال دنیا را در سال‌های متمادی تحت تاثیر خود قرار دادند.

رایزبرگن 28 بازی ملی و یک گل زده در کارنامه دارد. سردبیربخش هلندی سایت گل با تایید خبر حضور رایزبرگن در ایران  درباره سوابق کاری این مربی نه چندان نام آشنا می‌گوید:« رایزبرگن، دستیار لئو بین‌هاکر در جام جهانی 2006 بود و پس از او چند ماهی هدایت ترینیداد و توباگو را برعهده داشت که در نهایت جای خود را به فرانسیسکو ماتورانای کلمبیایی داد.» البته دوران حضور رایزبرگن در ترینیداد بسیار جنجالی و خبرساز بوده است که مدتی تبدیل به  سوژه رسانه‌های منطقه کارائیب شده بود. رایزبرگن هدایت تیم‌هایی مثل خرونینخن، بردا و وولندام را برعهده داشته و مشهور‌ترین تیم خارجی‌ای که وی سرمربی‌‌اش بوده، الاتفاق عربستان است.

 تمرینات پرسپولیس زیر نظر عبدی

دیروز اولین تمرین پرسپولیس زیر نظر حسین عبدی برگزار شد. بازیکنان پرسپولیس دیروز صبح  در زمین مینی سیتی حاضر شدند تا یکی دیگر از تمرینات خود را زیر نظر کادرفنی برگزار کنند. حسین عبدی مربی این فصل پرسپولیس برای اولین بار در چند روز اخیر تمرینات سرخپوشان را زیر نظر گرفت تا دیگر به مانند روزهای گذشته احمدرضا عابدزاده نفر اول نباشد. در مرحله اول پرسپولیسی‌ها به گرم کردن پرداختند و سپس در 4 گروه با استارت‌های کوتاه و بلند و حرکات با توپ در گروه‌های 2 نفره تمرینات خود را ادامه دادند. 

بازیکنان در مراحل بعدی به کنترل توپ، برگشت و پاس‌های کوتاه و بلند، ارسال‌‌های بلند، سانتر از جناحین و ضربه به دروازه، عبور از موانع فرضی در 3 گروه پرداختند. در تمرین سانتر از جناحین و ضربه به گل فقط کریم باقری اجازه داشت از پشت 18 قدم به سمت دروازه ضربه بزند و سایر بازیکنان از درون محوطه 18 قدم این کار را انجام می‌دادند.  باقری در کارهای تاکتیکی روز گذشته  نقش موثری داشت.

ابهام در وضعیت خلیلی و کریمی

تکلیف علی کریمی ‌و محسن خلیلی هنوز مشخص نیست. قرار بود سه بازیکن پرسپولیس جهت مذاکره نهایی و تمدید قرارداد خود با این تیم دیروز به باشگاه مراجعه کنند. علی کریمی، محسن خلیلی و میثاق معمارزاده سه بازیکن پرسپولیس هستند که قرار است  پای میز مذاکره با عباس انصاری‌فرد بنشینند و تکلیف نهایی خود را برای ماندن در جمع سرخ‌ها مشخص کنند. پروژه تمدید قرارداد این سه بازیکن بسیار طولانی شده و انتظار می‌رود به زودی  تکلیف نهایی آنها برای ماندن یا جدایی از جمع سرخپوشان مشخص شود.

با شروع به کار عبدی، احمدرضا عابدزاده بیشتر نظاره‌گر تمرین بود و تنها در مرحله آخر دقایقی با پرسپولیسی‌ها به تمرین پرداخت. او در هنگام تمرین نیز بارها با فریادهای بلند از کنار زمین به بازیکنان نکات فنی را گوشزد می‌کرد. سپهر حیدری، جلال اکبری، محمد پروین و محمد منصوری با تاخیر در تمرین حاضر شدند. محمد پروین به علت آسیب‌دیدگی دیروز در کنار تیم تمرین نکرد و پس از 20 دقیقه دویدن دور زمین و تمرین اختصاصی، مراحل آماده سازی تیم را از کنار زمین به تماشا نشست.

میثم بائو، حسین بادامکی و اشپیتیم آرفی غایب بودند. عابدزاده طبق روال روزهای گذشته یک فیلمبردار را به محل تمرین آورده بود تا نسبت به پوشش تصویری تمرینات اقدام کند. وی از روز اولی که با پرسپولیس شروع به کار کرد این تصویربردار را با خود به محل تمرین پرسپولیس آورده است.

عبدی: نمی‌خواهم سرمربی باشم

حسین عبدی یکی از کاندیداهای سرمربیگری پرسپولیس از بی‌علاقه بودن خود برای نفر اول شدن در این تیم خبر داد. گفته می‌شود حسین عبدی یکی از نامزدهای سرمربیگری پرسپولیس است و سران این باشگاه حتی مذاکراتی را نیز با وی داشته‌‌اند.

کاپیتان سابق پرسپولیس  که هم اکنون در کنار انصاری‌فرد مشغول رایزنی برای انتخاب سرمربی جدید این تیم است دیروز از بی‌علاقگی خود برای نفر اول شدن در کادر فنی سرخپوشان پایتخت سخن گفت و تاکید کرد: «فعلا قصد دارم در کنار مربیان بزرگ تجربه‌اندوزی کنم و نمی‌خواهم سرمربی پرسپولیس شوم.»  وی گفت: «به مدیران باشگاه اعلام کردم که در حال حاضر علاقه‌ای ندارم به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس بنشینم.» در همین حال حسین عبدی کارنامه درخشانی در لیگ برتر فوتبال کشورمان به عنوان مربی ندارد و هنوز معلوم نیست که سران باشگاه پرسپولیس با چه معیارهایی با این مربی پای میز مذاکره نشسته‌اند.