گروه‌ ورزشی: دامنه عدم انتخاب سرمربی حتی به تمرینات پرسپولیس نیز کشیده شد و تمامی بازیکنان و هواداران این تیم از انتخاب نشدن سرمربی تیم در آستانه 3 هفته مانده به آغاز رقابت‌ها ابراز تعجب و نگرانی می‌کردند.

تمرین صبح سه‌شنبه پرسپولیس زیرنظر مولایی مربی جدید بدنساز این تیم و حسین عبدی برگزار شد.

 اخبار ضدونقیض در پرسپولیس

درحالی که روز دوشنبه تمامی اخبار سایت‌ها حاکی از صدور حکم مدیرعاملی برای حبیب کاشانی بود، روز گذشته خبر دیگری شنیده شد؛ اینکه سازمان تربیت‌بدنی به عباس انصاری‌فرد مدیرعامل فعلی پرسپولیس اختیار تام داده تا او بدون مشکل خاصی به کارش در این باشگاه ادامه دهد.از سوی دیگر منابع نزدیک به کاشانی خبر می‌دهند که مدیرعامل سابق پرسپولیس منتظر اتفاقات آتی در سازمان ورزش است تا شاید روی صندلی ریاست این سازمان بنشیند.

این امر او را برای پذیرش مدیریت پرسپولیس دچار تردید کرده است.  حبیب کاشانی روز گذشته حاضر به مصاحبه نشد. او به صورت تلویحی عنوان کرده است: «با توجه به آنکه تیم در این فصل زیرنظر من بسته نشده، نمی‌توانم مدیریت پرسپولیس را قبول کنم.»

او  بدین ترتیب مخالفت اولیه خود را برای قبول مدیریت پرسپولیس نشان داده است. اما سعید‌لو کماکان اطمینان می‌دهد که کاشانی به‌زودی مدیرعامل پرسپولیس خواهد شد و حتی خبر می‌دهد که حکم مدیرعاملی کاشانی نیز صادر شده.خبرهای تایید نشده دیگر حاکی از آن است که کاشانی تمایل بیشتری به انتخاب گزینه دوم، یعنی ریاست سازمان تربیت‌بدنی دارد و به همین دلیل نیز ابهاماتی در بازگشت او به پرسپولیس به وجود آمده است.

در این رابطه گفته می‌شود علی‌آبادی در چندین نوبت با وی مذاکراتی داشته اما از آنجا که زمان زیادی تا شروع فصل جدید باقی نمانده حبیب کاشانی تا این لحظه از قبول مدیرعاملی پرسپولیس سرباز زده است. هرچند که شرایط پرسپولیس به‌گونه‌ای پیش‌ می‌رود که هر لحظه ممکن است اتفاقات جدیدی در باشگاه بیفتد.

در همین رابطه قرار بود روز گذشته انصاری‌فرد به ملاقات علی‌آبادی برود تا در رابطه با انتخاب سرمربی از ریاست سازمان تایید نهایی را بگیرد.

 بازگشت رایز برگن به کشورش

گفته می‌شود دلیل اصلی مخالفت سازمان تربیت‌بدنی با مربیگری رایزبرگن و سایر گزینه‌های خارجی، ریشه در تغییرات مدیریتی در این باشگاه دارد. این اتفاقات درحالی پرسپولیس را دچار بحران کرده که فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر از 15 مرداد آغاز می‌شود اما پرسپولیس نه تنها سرمربی جدیدش را انتخاب نکرده بلکه حالا خبر روی کارآمدن مدیرعامل جدید نیز شنیده می‌شود. رایز برگن هلندی ساعت 21 دوشنبه شب ایران را به مقصد کشورش ترک کرد تا موضوع انتخاب برانکو وارد فاز جدیدی شود هرچند که آردیلس آرژانتینی هم هنوز یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری پرسپولیس محسوب می‌شود.از سوی دیگر در خصوص انتخاب برانکو نیز حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد.

درحالی که انصاری‌فرد در آخرین گفت‌وگو از احتمال حضور 99 درصدی سرمربی اسبق تیم ملی روی نیمکت پرسپولیس خبر داده بود اما روز گذشته برانکو در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها صراحتا این موضوع را رد کرد: «از توجه باشگاه پرسپولیس متشکرم اما من قصد مربیگری در این تیم را ندارم.»سرمربی پیشین تیم ملی ایران ضمن تاکید براین نکته که سه بار با مدیران پرسپولیس مذاکره کرده است، ادامه داد: «اصولا قصد خاصی برای بازگشت به ایران ندارم.»

 شرایط نامطلوب بازیکنان

 مربی تیم پرسپولیس تاخیرهای به وجود آمده در جذب بازیکن و انتخاب سرمربی را برای این تیم نامطلوب دانست و گفت: «اگر هواداران و کارشناسان در این مورد نگران هستند باید پذیرفت که نگرانی آنها بی‌مورد نیست.»

حسین عبدی در مورد شرایط فعلی تیم پرسپولیس و نگرانی‌هایی که از این وضعیت وجود دارد، گفت: «در هرصورت هنوز تیم کامل نشده و سرمربی هم معرفی نشده است و نگرانی‌هایی که وجود دارد، بی‌مورد نیست. اما تلاش کادر مدیریت و فنی تیم این است که بتوانند هرچه زودتر مشکلات را برطرف کرده و تیمی ‌قدرتمند را برای حضور در لیگ نهم آماده کنند.»وی در مورد وضعیت بازیکنان هم افزود: «بازیکنان هنوز از شرایط آرمانی به‌دور هستند اما برنامه‌های تمرینی را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند تا هرچه زودتر به شرایط مطلوب نزدیک شوند.

قطعا با جذب بازیکنان برزیلی، اضافه شدن سایر نفرات به تیم و همچنین اردوی آماده سازی تیم در ترکیه به ما کمک می‌کند تا به شرایط مطلوب نزدیک‌تر شویم.»وی در مورد بحث سرمربیگری‌اش در تیم پرسپولیس که پس از منتفی شدن عقد قرارداد با مربیان خارجی مطرح شده است، خاطرنشان کرد: «تا این لحظه که چنین بحثی مطرح نبوده است اما اگر هم مطرح شود قبول یا رد آن بستگی به شرایط دارد. قبول هدایت پرسپولیس وظیفه سنگینی است، گرچه من برای مربیگری کلاس‌های حرفه‌ای بین‌‌المللی را طی کرده‌ام و همچنین از نظر علمی‌ هم کارشناس ارشد تربیت‌بدنی هستم اما باز هم برای قبول این مسئولیت باید بیشتر تامل کرد.»