چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۲
۰ نفر

محمد‌جواد پاینده: همانطور که انتظار می‌رفت تغییرات گسترده در کادر مدیریتی باشگاه پرسپولیس با بازگشت حبیب کاشانی آغاز شد.

رسانه‌ها از چند هفته پیش گمانه‌‌زنی در این خصوص را آغاز کرده بودند. با توجه به مشکلات و ناکامی‌های مداوم باشگاه پرسپولیس ایجاد تغییرات در این مجموعه خصوصا با توجه به شرایط حساس کشور،  طبیعی و قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسید اما تصمیم مسئولان سازمان ورزش در انتخاب مجدد حبیب کاشانی عجیب و جالب توجه است.

روز گذشته رئیس سازمان ورزش طی حکمی‌حبیب کاشانی را به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس انتخاب و معرفی کرد. محمد علی‌آبادی به‌عنوان رئیس مجمع باشگاه، در حکم خویش برای حبیب کاشانی با اشاره به تجارب مدیریتی وی ابراز امیدواری کرده است: «این باشگاه در جهت پاسخگویی به انتظارات هواداران خود و با همفکری اعضای هیات‌مدیره برنامه‌ریزی لازم را مورد توجه قرار دهد.» کاشانی فعلا به عنوان عضو هیات‌مدیره وارد مجموعه پرسپولیس شده اما پیش از این هم پس از ورود به هیات‌مدیره با حمایت سازمان ورزش مدیریت باشگاه را در دست گرفت.

بازگشت به کاشانی

حبیب کاشانی باوجود مخالفت هواداران پرسپولیس دو فصل پیش با استفاده از عوامل و واسطه‌های  غیر‌ورزشی وارد مجموعه باشگاه پرسپولیس شد. او در تقابل با انصاری‌فرد از مقبولیت مناسبی در میان اهالی فوتبال برخوردار نبود اما در نهایت این باشگاه را به موفقیت رساند و پرسپولیس با حبیب کاشانی قهرمان رقابت‌های لیگ برتر شد. درست زمانی که کاشانی به واسطه عملکرد خوب خود در بین هواداران این باشگاه طرفداران زیادی پیدا کرده بود بازهم به دلایل غیر‌ورزشی برکنار شد و مسئولان سازمان ورزش داریوش مصطفوی را به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس انتخاب کردند. ناکامی‌ مصطفوی منجر به برکناری او شد و عباس انصاری‌فرد مدیریت پرسپولیس را در دست گرفت.

حضور سه مدیر با تفکرات کاملا متفاوت در فاصله کمتر از یک سال موجب بی‌ثباتی و ناکامی پرسپولیس شد و حالا با گذشت یک فصل سوخته که حاصلی به جز شکست و ناکامی ‌برای سرخ‌ها نداشته باز هم حبیب کاشانی به این باشگاه بازگشته است. رفت و آمد‌های متاثر از عوامل و دلایل غیر‌ورزشی همچنان ادامه دارد و پرسپولیس متاثر از این تغییرات مداوم نتوانسته یک روند منظم و موفق را حفظ کند. این باشگاه مردمی‌در فصل سپری شده بیشترین هزینه و مخارج را داشته اما با تغییرات مداوم اعضای کادر مدیریتی و کادر فنی به هیچ موفقیتی در دو جام داخلی و همچنین مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا دست
 نیافته است.

مدیرعامل جدید پرسپولیس

عباس انصاری‌فرد در هفته‌های گذشته تمایلی به اظهار نظر در خصوص احتمال برکناری‌اش و ورود حبیب کاشانی به هیات‌مدیره باشگاه نداشت. پیش از این برادر کوچک‌تر او، محمد‌حسن انصاری‌فرد در چالش جدی مقابل کاشانی قرار گرفت و نتوانست مقاومت کند. محمد‌حسن  انصاری‌فرد حتی با حمایت‌های هواداران پرسپولیس هم موفق به حفظ کرسی مدیریت نشد و در تقابل با جناح حامی ‌حبیب کاشانی کناره‌گیری خودش را اعلام کرد.

عباس انصاری‌فرد شرایط کاملا متفاوتی با برادر خودش دارد. این‌بار هواداران نه تنها حامی ‌انصاری‌فرد نیستند بلکه در ورزشگاه آزادی و پس از شکست مقابل بنیادکار او را مقصر دانستند. در مقابل عده‌ای نام کاشانی را مطرح کردند و با توجه به موفقیت‌های مدیرعامل اسبق خواستار بازگشت او به مجموعه پرسپولیس شدند. در این شرایط طبیعتا موضع کاشانی برای مدیریت پرسپولیس قوی‌تر از دوره گذشته خواهد بود و انصاری‌فرد نمی‌تواند عنوان مدیرعامل را حفظ کند.در این بین کاشانی تنها به دنبال عضویت در هیات مدیره نبوده است. او که پیش از این با عنوان مدیرعامل، پرسپولیس را به قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر رساند در انتظار زمان مناسب برای جمع‌آوری آرا در هیات‌مدیره و تصدی مجدد مدیریت این مجموعه خواهد بود.

بازگشت سعیدلو و استیلی

علی سعید‌لو، معاون اجرایی رئیس‌جمهور که پیش از این ریاست هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس را عهده‌دار بود احتمالا دومین عضو جدید و البته رئیس هیات‌مدیره این باشگاه خواهد.گفته می‌شود سعید‌لو و هدایتی به مجموعه پرسپولیس باز می‌گردند و البته در پی این بازگشت عباس انصاری‌فرد باشگاه سرخ پایتخت را ترک خواهد کرد. با بازگشت کاشانی شرایط کادر فنی پرسپولیس هم روشن است.

کاشانی تمایل زیادی به استفاده از مربیان خارجی ندارد. او پیش از این دو بار سعی کرد استیلی را به عنوان سرمربی انتخاب کند اما در نهایت موفق به این کار نشد. مدیرعامل احتمالی پرسپولیس این‌بار کار نیمه تمام خودش را با انتخاب حمید استیلی به عنوان سرمربی تکمیل خواهد کرد. حبیب کاشانی در فصل نقل و انتقالات معمولا فعال و پر تلاش است اما تعدادی از بازیکنانی که با او همکاری داشته‌اند به حضور مجدد در پرسپولیس کاشانی تمایلی نشان نمی‌دهند همانطور که قطبی پیش از این نحوه مدیریت وی را مورد انتقاد قرار داده بود. گفته می‌شود اعضای پرسپولیس در زمان کاشانی از جو حاکم بر مجموعه این باشگاه راضی نبوده‌اند.

کد خبر 83226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز