تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

پیام کریستیانو رونالدو بعد از تاریخ‌سازی در لیگ برتر عربستان بی‌شباهت به دیالوگ معروف سریال بریکینگ بد نبود.

به گزارش همشهری‌آنلاین، لیگ برتر عربستان نخستین فصل پرستاره خود را سپری کرد. الهلال که در این فصل رکورد بیشترین پیروزی پیاپی تاریخ را به‌خود اختصاص داده بود، تحت هدایت ژرژ ژسوس پرتغالی با اقتدار و ۱۴امتیاز اختلاف نسبت به النصر قهرمان شد اما بیشتر رکوردهای شخصی را کریستیانو رونالدو ثبت کرد. الاتحاد که مدافع عنوان قهرمانی بود فقط ۵۴امتیاز در ۳۸بازی کسب کرد. رونالدو در پیروزی ۴بر ۲مقابل الاتحاد، مدافع عنوان قهرمانی در آخرین هفته لیگ زننده ۲گل دیگر بود. او مثل دیالوگ معروف سریال بریکینگ بد که والتر وایت در پاسخ به ابراز نگرانی همسرش می‌گفت «من در خطر نیستم، خود خطرم»، پس از پایان لیگ در پستی اینستاگرامی نوشت: «من رکوردها را دنبال نمی‌کنم؛ رکوردها دنبالم هستند.» البته فصل برای او هنوز تمام نشده. هدف بعدی کریس بازی در جده و در فینال جام‌حذفی مقابل الهلال است.

کریستیانو رونالدو به نخستین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در ۴لیگ مختلف عنوان آقای گلی را از آن خود کرده است؛ لالیگا (۳بار)، سری‌آ، لیگ برتر انگلیس، لیگ حرفه‌ای عربستان. مسی تنها در لالیگا قهرمان شد و نتوانست این عنوان را در ۲فصل حضورش در پاریس تکرار کند.

رونالدو با ۳۵گل زده در ۳۱مسابقه رکورد گلزنی تاریخ لیگ عربستان در طول یک فصل را شکست. او ۱۱پاس گل هم در این بازی‌ها ثبت کرد.

آمار کریس برای النصر در تمام رقابت‌های این فصل: ۵۰بازی، ۵۰گل، یک گل در هر بازی، ۱۳پاس گل و ۶۳مشارکت در گل‌ها.

آمار رونالدو در همه بازی‌های ملی و باشگاهی فصل: ۵۶بازی، ۵۵گل، ۱۵پاس گل، ۷۰مشارکت در گل‌ها.

۲گل هفته آخر، رونالدو را به ۸۹۳گل در دوران حرفه‌ای‌اش رساند. حالا او ۷گل دیگر می‌خواهد تا به رکورد ۹۰۰گل برسد. یک فینال جام‌حذفی در پیش است و چند بازی دوستانه و رسمی با پرتغال برای یورو و احتمال دارد کریس پیش از تابستان به این رکورد برسد.

بهترین گلزنان لیگ: کریستیانو رونالدو از النصر (۳۵گل)، میتروویچ از الهلال (۲۷گل)، حمدالله از الاتحاد (۱۹گل). بهترین گلسازان: ریاض محرز (۱۳پاس گل)، نیوز (۱۲پاس گل)، رونالدو (۱۱پاس گل). بیشترین مشارکت روی گل: کریستیانو (۴۶گل و پاس گل)، میتروویچ (۳۲گل و پاس گل)، ساکالا (۲۵گل و پاس گل).

نکته عجیب درباره این فصل این است که باشگاه الاهلی با اینکه نسبت به باشگاه‌های بزرگ ستارگان کمتری داشت، بیشترین تماشاگر را در ورزشگاه اختصاصی خود دید (۴۴۴هزار و ۲۸۲نفر). تیم‌های الهلال، الاتحاد و النصر در رده‌های پایین‌تر قرار دارند.

یک فکت بامزه و خرافات‌گونه هم پخش شده که نشانه‌هایی از قهرمانی پرتغال در یورو۲۰۲۴را بروز می‌دهد. اینکه سال۲۰۱۶منچستریونایتد با سرمربی هلندی (فان‌خال) قهرمان جام‌حذفی انگلیس شد. ۷روز بعد رئال‌مادرید قهرمان چمپیونزلیگ شد و یک‌ماه بعد پرتغال به قهرمانی یورو رسید. حالا امسال هم منچستریونایتد با سرمربی هلندی (تن‌هاخ) قهرمان FA CUP شده، ۷روز بعد از فینال جام‌حذفی انگلیس، فینال لیگ قهرمانان برگزار می‌شود و احتمال قهرمانی رئال‌مادرید مقابل دورتموند زیاد است و یک‌ماه بعد فینال یورو خواهد بود.

منبع: روزنامه همشهری