تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۶

گروه شهری: با درنظرگرفتن اینکه بیش از 4 هزار 500 تاکسی فرسوده در صف انتظار نوسازی قراردارند، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از روند کند نوسازی تاکسی‌ها انتقاد کرد

حسین تیموری گفت: تعداد زیادی از رانندگان تاکسی در شهر تهران که برای نوسازی خودروی خود ثبت نام کرده‌اند در انتظار نوسازی هستند اما متأسفانه روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده کند پیش می‌رود و مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد. 

وی تأکید کرد: هم‌اکنون 4 هزار و 616 راننده تاکسی که برای نوسازی ثبت نام کرده‌اند در انتظار طی کردن مراحل نوسازی و دریافت خودروی جدید هستند که در این میان 3 هزار و 305 راننده تاکسی در سال گذشته ثبت نام کرده و هزار و 311 راننده تاکسی از اول فروردین تا 20 تیرماه امسال برای نوسازی  نام‌نویسی کرده‌اند.

تیموری ادامه داد: در میان تاکسی‌های ثبت‌نام کرده برای نوسازی 3 هزار و 35 تاکسی برای دریافت وام به بانک معرفی شده‌اند اما به‌دلیل مشکلاتی که وجود دارد همچنان در انتظار دریافت وام هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران خاطر نشان کرد: هزار و 581 راننده تاکسی نیز در انتظار معرفی به بانک برای دریافت وام هستند که امیدواریم امکان معرفی آنها هرچه سریع‌تر فراهم شود و سایت مربوط برای این کار باز شود.

تیموری افزود: علاوه بر این هزار و 492 تاکسی فرسوده از ابتدای امسال تا 20 تیرماه به مراکز اسقاط معرفی شده‌اند که رانندگان این تاکسی‌ها در انتظار اسقاط خودروی فرسوده خود و دریافت خودروی جدید هستند.

وی میزان خودروهایی را که از ابتدای سال تاکنون مورد نوسازی قرار گرفته و تحویل داده شده است هزار و 10 تاکسی دانست و گفت: مجموعا 192 پژو 405، 532 سمند، 221 خودرو روآ و 65 پراید از ابتدای سال تاکنون تحویل داده شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: 482 راننده تاکسی نیز که خودروی آنها اسقاط شده، در انتظار دریافت خودروی جدید هستند که این افراد به‌دلیل نداشتن خودرو، هم‌اکنون قادر به کار کردن نیستند و با مشکلات زیادی مواجهند که امیدواریم نسبت به تحویل خودروی جدید به این افراد هرچه سریع‌تر اقدام شود.

وی ابراز امیدواری کرد که مسئولان ذی‌ربط توجه بیشتر و جدی‌تری به روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده داشته باشند و بانک‌ها نیز برای تسریع این روند همکاری‌های لازم را صورت دهند و گفت: قرار است به‌زودی در این مورد جلسه‌ای با مسئولان در وزارت کشور داشته باشیم که امید است در نهایت شاهد تسریع روند نوسازی خودروها باشیم.