همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهر تهران گفت: تا پایان سال باید 11 هزار و 616 تاکسی شهر تهران نوسازی شود.

حسین تیموری کرمانی گفت: متاسفانه با وجود گذشت حدود 8 ماه از سال تنها 604 تاکسی فرسوده نوسازی شده‌اند و بیش از 11 هزار راننده تاکسی برای نوسازی خودروهای خود در انتظار به سر می‌برند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، متاسفانه برای حل مشکل رانندگانی تاکسی که در انتظار تعویض خودروی فرسوده‌شان هستند هیچ اقدام جدی‌ای صورت نگرفته است و خودروسازان به تعهدات خود به درستی عمل نمی‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر 2 هزار و 343 تاکسی فرسوده به مراکز اسقاط و 5 هزار و 706 راننده جهت دریافت وام به بانک‌ها معرفی شده‌اند همچنین 3 هزار و 567 نفر نیز در انتظار پذیرش بانک‌های عامل هستند اما به دلیل عدم همکاری خودروسازان و بانک‌ها روند نوسازی ناوگان با مشکل مواجه شده است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطر نشان کرد: بانک‌ها برای دادن وام تقاضای بودجه مستقلی را دارند و دولت می‌گوید باید بانک‌ها از محل بودجه‌های فعلی خود به متقاضیان وام دهند، در این میان رانندگان سرگردان هستند و نمی‌توانند برای نوسازی ناوگان خود وام بگیرند.

وی ادامه داد: همچنین براساس تفاهم نامه‌ای که بین ستاد مدیریت سوخت و خودروسازان منعقد شده خودروسازان باید حداقل ماهانه هزار و 200 خودرو برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نحویل دهند تا در پایان سال 11 هزار و 616 خودرو فرسوده که بیش از 15 سال عمر دارند مورد نوسازی قرار گیرند اما متاسفانه خودروسازان نیز به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

تیموری کرمانی گفت: از ابتدای سال 243 خودروی سمند، 83 دستگاه پراید، 136 دستگاه روآ و 142 دستگاه پژو 405 برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی تحویل داده شده است که در مقابل خودروهایی که در انتظار نوسازی هستند بسیار کم و ناچیز است.

وی در پایان با بیان اینکه به زودی با خودروسازان جلسه‌ای خواهند داشت اظهار کرد: امیدواریم مسئولین اقدامی جدی در راستای حل این معضل بکنند و هرچه سریعتر خودروهای فرسوده شهر که بیش از 15 سال عمر دارند مورد نوسازی قرار گیرد.

کد خبر 67778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز