تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۱

یکی از مهم‌ترین اخبار اقتصادی روز گذشته(دوشنبه) در فضای بین‌الملل، کاهش ارزش یورو در برابر سایر ارزها بود. این اتفاق بعد از آن رخ داد که در انتخابات پارلمان اروپا، راستگرایان افراطی اغلب کرسی‌ها را تصاحب کردند.

به گزارش همشهری آنلاین،یکی از مهم‌ترین اخبار اقتصادی روز گذشته(دوشنبه) در فضای بین‌الملل، کاهش ارزش یورو در برابر سایر ارزها بود. این اتفاق بعد از آن رخ داد که در انتخابات پارلمان اروپا، راستگرایان افراطی اغلب کرسی‌ها را تصاحب کردند. خبر دیگر اینکه برخلاف اقتصاد اروپا که چشم‌انداز رکودی دارد، آمارها نشان می‌دهد که سطح تولید در کشورهای آسیایی رو به رشد است. دیروز همچنین به‌دلیل تقویت ارزش دلار، قیمت نفت به مرز 80دلار رسید.

پیش‌بینی افزایش قیمت بیت کوین

تحلیلگران پیش‌بینی کرده اند که فدرال رزرو آمریکا، احتمالا نرخ بهره را از ماه سپتامبر کاهش دهد و این موضوع منجر به افزایش نرخ بیت کوین شود. به‌زعم آنها، قیمت هر بیت کوین می‌تواند به 89هزار دلار برسد.

کاهش ارزش یورو

به‌دنبال برگزاری انتخابات پارلمان اروپا که منجر به پیروزی راستگرایان افراطی شد، ارزش هر یورو در برابر سایر ارزهای جهانی کاهش یافته است. بر این اساس، ارزش هر یورو در برابر پوند به پایین‌ترین سطح از ماه آگوست2022 رسیده است.

افزایش قیمت نفت

قیمت نفت در معاملات روز گذشته(دوشنبه) با توجه به قوی‌تر شدن ارزش دلار، تحت‌تأثیر امید به رشد تقاضا برای سوخت تابستان امسال، افزایش یافت و به مرز80دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید

بی‌توجهی ایرلاین‌ها به هشدارها؛ گران فروشی آشکار یک میلیون تومانی بلیت هواپیما | فروش چارتری همچنان ممنوع است

مبلغ قسط وام ۷۰۰ میلیونی نهضت ملی مسکن چقدر می شود؟

رشد تولید در آسیا

بررسی‌های تجاری نشان می‌دهد که به‌دلیل کاهش سیاست‌های انقباض پولی، فعالیت کارخانه‌ها در کشورهای آسیایی افزایش یافته است؛ این در حالی است که میزان تولید در منطقه یورو ممکن است کاهش یابد.

خودروهای برقی ولوو از بلژیک سردرآوردند

درحالی‌که اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای اعمال تعرفه بر خودروهای الکتریکی ساخت چین است، ولوو شروع به تغییر تولید خودروهای الکتریکی ساخت چین به بلژیک کرده است.

مسیر صعودی اقتصاد آفریقای جنوبی

تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد که اقتصاد آفریقای جنوبی یک مسیر صعودی مطلوب را در پیش گرفته است. تازه‌ترین شاخص‌ها در عین حال نشان می‌دهد که استقبال از سهام شرکت‌های ساختمانی بیشتر شده است.

منبع: روزنامه همشهری