شرکت آمازون ۱.۴میلیارد دلار حمایت مالی برای ساخت مسکن ارزان قیمت در شهرهای سیاتل، نشویل و واشنگتن اختصاص داد.

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت آمازون ۱.۴میلیارد دلار حمایت مالی برای ساخت مسکن ارزان قیمت در شهرهای سیاتل، نشویل و واشنگتن اختصاص داد. این سرمایه برای ایجاد ۱۴هزار واحد مسکن مقرون‌ به‌ صرفه، استفاده می‌شود.

جلوگیری از انتقال تراشه به روسیه

دولت آمریکا، تحریم‌های فروش تراشه‌های نیمه‌رسانا و سایر کالاها به روسیه را گسترش داده و قصد دارد شرکت‌هایی که این تراشه‌ها را برای روسیه در چین و سایر کشورها تامین می‌کنند را نیز تحریم کند.

قیمت نفت سنگین ایران

اوپک در گزارش ماهانه خود، اعلام کرد قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران درماه مه، به ۸۴دلار و ۱۳سنت رسید و ۴دلار و ۶۶سنت در مقایسه با قیمت ۸۸دلار و ۷۹سنت در آوریل، کاهش داشت.

واکنش بازارها به نرخ تورم چین

اداره ملی آمار چین اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف‌کننده چین در ‌ماه مه ۰.۳درصد افزایش یافت که اندکی کمتر از انتظارات بازار بود. این موضوع روی بازار سهام کشورهای شرق آسیا تأثیر منفی داشت.

بیشتر بخوانید

این ۲ شرکت خارجی ۸۰ درصد بازار سیگار ایران را در اختیار دارند | فرار مالیاتی چند ملیتی ها

چند خودروی خارجی وارد کشور شده است؟ | روایت آمارها از وضعیت واردات خودرو

دورنمای مثبت اوپک از رشد تقاضا برای نفت

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود، با وجود مصرف کمتر از حد انتظار سوخت در ۳ماهه اول، پیش‌بینی رشد نسبتا قوی تقاضای جهانی برای نفت در سال۲۰۲۴ را تغییر نداد.

کاهش فروش خودرو در چین

داده‌ها نشان داد که فروش خودروهای سواری چین درماه می‌ برای دومین‌ماه متوالی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. کاهش رشد اقتصادی در این کشور منجر به کاهش تقاضا برای خودرو شده است.

افزایش نرخ بیکاری انگلیس

اداره آمار ملی انگلیس اعلام کرد نرخ بیکاری در ۳‌ماه منتهی به آوریل سال‌جاری به ۴.۴درصد رسیده است که بالاترین میزان از سپتامبر۲۰۲۱ تاکنون به‌شمار می‌رود.

منبع: روزنامه همشهری