مسکو: خراب شدن سرویس بهداشتی یک ایستگاه فضایی، فضانوردان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

این سرویس بهداشتی چند میلیون دلاری ساخت کشور روسیه است و پیش از این یک بار دیگر دچار نقص فنی شده بود.

به همین دلیل در سال 2008 سفینه فضایی شاتل ابزار‌هایی برای تعمیر این سرویس بهداشتی به فضا برد. اما اکنون بار دیگر این سرویس بهداشتی که مورد استفاده 13 فضا‌نورد قرار می‌گرفت، خراب شده است و فضانوردان روی در این سرویس بهداشتی علامت «خارج از سرویس» را نصب کرده‌اند. در حال حاضر تحقیقات در مورد شناسایی علت این نقص فنی در حال انجام است.

اندازه متفاوت قطره‌های باران

پاریس: معمولا مردم هنگامی که رعد و برق آغاز می‌شود و باران می‌بارد، به قدری برای یافتن سرپناه و خیس نشدن عجله دارند که به اندازه قطره‌های کوچک باران توجه نمی‌کنند. اما اندازه‌‌های متفاوت قطره‌های باران دانشمندان را بر آن داشته است تا دلیل این نکته را کشف کنند و به همین دلیل دست به تحقیقات قابل توجهی زده‌اند.

دانشمندان با فیلمبرداری از بارش باران به این نتیجه رسیدند که قطرات باران در آغاز واقعا به شکل قطره از ابر می‌بارد اما فشار و مقاومت هوا موجب می‌شود که قطره تغیر شکل داده و از حالت قطره‌ای به حالت یک دایره مسطح درآید.

سپس این دایره بر اثر فشار هوا متلاشی شده و به قطرات کوچک‌تر تبدیل می‌شود. به همین دلیل قطرات باران با اندازه‌های متفاوتی می‌بارند و گاهی با توجه به کاهش فشار هوا قطره‌های باران با اندازه‌های بسیار درشت به زمین می‌رسد.

اعتیاد به سرقت پیژامه

میلان: پلیس، یک سارق را که در حال سرقت 3 پیژامه بود دستگیر کرد. این سارق 46 ساله در حال سرقت در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای پوشاک بود که به دام ماموران افتاد.

آنها پس از بازجویی از این مرد دریافتند که او تاکنون بیش‌از 1000پیژامه و 100 لباس شنا سرقت کرده است. به گفته ماموران، این سارق همه پیژامه‌های سرقت شده را دست‌کم یکبار پوشیده است و هیچ‌کدام از پیژامه‌ها دیگر نو نیستند.

گفتنی است ، او پیژامه‌ها را پس از پوشیدن شسته و اتو کرده و در کمد از آنها نگهداری می‌کرده است. هرچند این مرد ادعا می‌کند همه پیژامه‌ها را از یک حراجی به قیمت ارزان خریده اما پلیس به دنبال پیدا کردن فروشگا‌ه‌هایی است که او از آنها سرقت کرده و به همین دلیل یک فراخوان عمومی برای پیدا کردن این فروشگاه‌ها صادر کرده است. ماموران پلیس بر این عقیده‌اند که این مرد دچار بیماری روانی است و باید تحت درمان قرار گیرد.

سیب‌زمینی به جای لپ‌تاپ

برلین: سر‌انجام 2 سارق حرفه‌ای که با شگردی ماهرانه مردم را فریب می‌دادند به دام پلیس افتادند. این سارقان با خودروشان در شهر تردد می‌کردند و با شناسایی طعمه‌هایشان از بین شهروندان عادی اعلام می‌کردند که تعدادی لپ‌تاپ با قیمت بسیار مناسب برای فروش دارند و از آنجایی که این اجناس مجوز فروش ندارد باید به‌طور پنهانی فروخته شوند.

در این بین برخی از افراد فریب آنها را می‌خوردند و در مقابل پرداخت وجهی که بسیار کمتر از قیمت یک لپ‌تاپ بود، یک کیسه که داخل آن مشخص نبود را دریافت می‌کردند. اما در این کیسه به جای لپ‌تاپ مقداری سیب‌زمینی ریخته شده بود.

پس از اینکه سارقان در چند نقطه شهر اقدام به فروش سیب‌زمینی به جای لپ‌تاپ کردند، سرانجام پلیس توانست آنها را دستگیر کند. به گفته پلیس آنها به زندان و پرداخت جریمه محکوم خواهند شد.