جمعه ۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

نیویورک: ناظم یک دبیرستان که برای خاتمه دادن به نزاع بین دانش‌‌آموزان با آنها کتک‌کاری کرده بود از سمتش برکنار شد

ماجرا از این قرار بود که 5 دانش‌آموز در بوفه مدرسه بر سر خرید بستنی با هم درگیر شدند. در همین حال ناظم سر رسید و هرچه فریاد زد نتوانست مانع درگیری دانش‌آموزان شود.

به همین دلیل خودش هم با آنها درگیر شد و با کتک زدن دانش‌آموزان توانست مانع ادامه درگیری‌شان شود.

اما همین اقدام او موجب شد که والدین دانش‌آموزان از ناظم مدرسه شکایت کنند و او از کارش برکنار شود. مدیر این مدرسه گفت که اقدام به کتک زدن دانش‌آموزان تحت هر عنوانی خلاف قانون است.

تعطیلی مجلس به‌خاطر مار

دهلی نو: جلسه مجلس هند به دلیل ورود یک مار کبرا به ساختمان مجلس و پنهان شدن این حیوان زیر صندلی یکی از نمایندگان، لغو شد. پس از اینکه این حیوان داخل ساختمان مشاهده شد، پلیس، سگ‌های تعلیم دیده و کارشناسان حیات‌وحش ساعت‌ها برای به دام انداختن مار کبرا تلاش کردند.

به این ترتیب جلسه‌ای که قرار بود در مجلس برگزار شود، لغو شد و مقامات ناچار شدند از چند مارگیر محلی هم برای پیدا کردن این حیوان استفاده کنند. این در حالی است که مار کبرا در فهرست خطرناک‌ترین مار‌های جهان قرار دارد و نمایندگان مجلس هم اعلام کردند تا زمانی که این حیوان به دام نیفتاده است، در جلسات مجلس حضور نخواهند یافت.

گفتنی است نظافتچی ساختمان مجلس نخستین فردی بود که این مار را زیر صندلی رئیس مجلس مشاهده کرد و موضوع را به نیرو‌های امدادی و رسانه‌ها گزارش داد.

توسعه زبان آلمانی

برلین: زبانشناسان می‌گویند حدود 5 هزار کلمه جدید که عمدتا انگلیسی هستند به زبان آلمانی افزوده شده‌اند. گفتنی است که تعداد قابل توجهی از کلمات افزوده شده به زبان آلمانی تحت تاثیر بحران مالی که اخیرا دامنگیر جهان شده است به این زبان راه پیدا کرده‌‌اند.

به گفته زبانشناسان، بحران مالی واژه‌های تازه‌ای را به وجود آورده است که بخشی از آنها در گذشته وجود نداشته‌اند. از سوی دیگر تعداد کلمات با حروف زیاد نیز در لغت‌نامه‌های آلمانی افزایش یافته است.

برای نمونه یک کلمه 23 حرفی اخیرا به فرهنگ لغات آلمانی افزوده شده است که معنی آن با 3 کلمه انگلیسی قابل شرح است. نخستین نسخه لغت نامه آلمانی در سال 1880 منتشر شد و در آن تنها 27 هزار لغت وجود داشت. البته برخی از منتقدان از نفوذ گسترده زبان انگلیسی در زبان آلمانی چندان راضی به نظر نمی‌رسند.

آزمایش شکلات‌خوری

لندن: دانشمندان به دنبال زنان داوطلبی هستند که بتوانند برای یکسال هر روز شکلات بخورند. این محققان اخیرا به تاثیر شکلات روی پیشگیری از بیماری‌های قلبی در زنان پی برده‌اند و از همین رو به 40 داوطلب زن نیاز دارند تا آزمایش شکلات خوردن را توسط آنها انجام بدهند و تاثیر آن‌را در پیشگیری از بیماری‌های قلبی مشاهده کنند.

داوطلبان برای شرکت در این پروژه باید روزانه مقدار مشخصی از یک شکلات مخصوص که در نروژ تولید شده است را مصرف کنند. یکی از شروطی که برای داوطلبان اعلام شده، مبتلا بودن آنها به دیابت نوع دوم است و همچنین باید زیر 75 سال سن داشته باشند.

دانشمندان می‌گویند در صورتی که نتیجه این آزمایش پس از یکسال مثبت باشد، تحولی تازه در عرصه پیشگیری از بیماری‌های قلبی ایجاد خواهد شد و می‌‌توان به پیشگیری از این بیماری امید بیشتری داشت.

کد خبر 86102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز