امام جمعه مشهد گفت: معیار و ملاک اصلی در انتخاب اصلح، انتخاب کسی است که مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را ادامه دهد نه کسی که در مقابل مقام ولایت و رهبری به عنوان یک اهرم قدرت قرار بگیرد و منویات خودش در هر خط سیاسی را اجرا کند از این رو باید در انتخاب اصلح دنبال چنین معیار و ملاکی بود.

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در حرم منور رضوی با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری افزود: باید مکتب حاج قاسم زنده بماند و اصل این مکتب این بود که این شهید بزرگوار در طول حدود چهاردهه از عمر خود هرگز جبهه را از دست نداد و در تمام عرصه‌ها، پایبند به سربازی ولایت و رهبری باقی ماند.

وی با بیان این که سیره حاج قاسم در ابعاد و عرصه‌های مختلف برای ما باید موضوعیت داشته باشد ادامه داد: مدیریت اجرایی و سیره شهید آیت الله رئیسی بود که مکتب حاج قاسم را در همه ابعاد و زوایای مختلف ادامه داد و سربازی رهبری را در عرصه‌های مختلف اجرا کرد و نشان داد در عرصه مدیریت، سیاست و ارتباطات بین‌المللی، سربازی ولایت به چه معناست.

امام جمعه مشهد گفت: حاج قاسم سرباز رهبری در عرصه دفاع نظامی و جهاد بود اما شهید آیت الله رئیسی، مکتب سربازی رهبری را در عرصه سیاست، مدیریت و ارتباطات بین المللی توسعه داد و هر جا که می‌رفت، بیان می‌کرد که وی یک طلبه ساده و سرباز رهبری است.

علم الهدی با بیان این که شهید رئیسی در جلسه دی ماه هیات دولت گفته بود «تلاش برای فهم مکتب حاج قاسم و تحقق اهداف آن از ضروریات امروز جامعه است» افزود: ضروریات امروز جامعه اقتضا می‌کند که مردم این مکتب را بفهمند. در این مکتب، سربازی رهبری به معنای سربازی نایب امام زمان(عج) است و ادامه مکتب حاج قاسم به این است که هر کس در عرصه‌های سیاست و اداره کشور ظاهر شد، باید تداوم بخش این مبانی و ارزش‌ها باشد.

وی با بیان این که نباید به غرب تکیه کنیم و به آن امیدوار باشیم ادامه داد: متاسفانه برخی می‌گویند "برای از بین بردن تحریم‌ها باید با غرب مذاکره و ارتباط برقرار کرد" که این امر با دیپلماسی نظام سازگار نیست چرا که یک بار با آمریکا و غرب در مساله برجام وارد مذاکره شدیم اما ترامپ رییس جمهور آمریکا از برجام خارج شد و هیچ چیز آن را قبول نکرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: راه حل تحریم‌ها، خنثی‌سازی آنهاست یعنی همان کاری که در دولت سیزدهم انجام شد و نفت را استخراج و صادر و پولش را هم وارد مملکت کردند و آمریکا هم هیچ غلطی نتوانست بکند.

علم الهدی افزود: مردم ما به چشم خودشان دیدند که نتیجه مذاکره با آمریکا، اروپا و غرب چه شد ما کوتاه آمدیم اما آن ها بر رذالت خودشان افزودند و حتی چندین تحریم را بر گذشته اضافه کردند.

وی اضافه کرد: این مردم بسیار هوشیارند و در طول ۴۵ سال عمر انقلاب جنایات، توطئه‌ها و فتنه‌های بسیاری از دشمن را تجربه کرده اند و می دانند که دشمن فقط در یک صورت راضی می‌شود و آن این است که ما دست از اسلام، پیامبر(ص) و اهل بیت برداریم.

او افزود: ملت ایران مردم باوفا و عزیز هستند که با این انقلاب و نظام همراه شده اند و ۴۵ سال است پای کار امام زمان(عج) و نایب برحق او ایستادگی کردند و نه تنها خسته نشدند بلکه امروز به مراتب قوی‌تر و منسجم‌تر از دیروز هستند.

منبع: ایرنا