امام جمعه مشهد گفت: معیار و ملاک اصلی در انتخاب اصلح، انتخاب کسی است که مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را ادامه دهد نه کسی که در مقابل مقام ولایت و رهبری به عنوان یک اهرم قدرت قرار بگیرد و منویات خودش در هر خط سیاسی را اجرا کند از این رو باید در انتخاب اصلح دنبال چنین معیار و ملاکی بود.

علم الهدی

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در حرم منور رضوی با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری افزود: باید مکتب حاج قاسم زنده بماند و اصل این مکتب این بود که این شهید بزرگوار در طول حدود چهاردهه از عمر خود هرگز جبهه را از دست نداد و در تمام عرصه‌ها، پایبند به سربازی ولایت و رهبری باقی ماند.

وی با بیان این که سیره حاج قاسم در ابعاد و عرصه‌های مختلف برای ما باید موضوعیت داشته باشد ادامه داد: مدیریت اجرایی و سیره شهید آیت الله رئیسی بود که مکتب حاج قاسم را در همه ابعاد و زوایای مختلف ادامه داد و سربازی رهبری را در عرصه‌های مختلف اجرا کرد و نشان داد در عرصه مدیریت، سیاست و ارتباطات بین‌المللی، سربازی ولایت به چه معناست.

امام جمعه مشهد گفت: حاج قاسم سرباز رهبری در عرصه دفاع نظامی و جهاد بود اما شهید آیت الله رئیسی، مکتب سربازی رهبری را در عرصه سیاست، مدیریت و ارتباطات بین المللی توسعه داد و هر جا که می‌رفت، بیان می‌کرد که وی یک طلبه ساده و سرباز رهبری است.

علم الهدی با بیان این که شهید رئیسی در جلسه دی ماه هیات دولت گفته بود «تلاش برای فهم مکتب حاج قاسم و تحقق اهداف آن از ضروریات امروز جامعه است» افزود: ضروریات امروز جامعه اقتضا می‌کند که مردم این مکتب را بفهمند. در این مکتب، سربازی رهبری به معنای سربازی نایب امام زمان(عج) است و ادامه مکتب حاج قاسم به این است که هر کس در عرصه‌های سیاست و اداره کشور ظاهر شد، باید تداوم بخش این مبانی و ارزش‌ها باشد.

وی با بیان این که نباید به غرب تکیه کنیم و به آن امیدوار باشیم ادامه داد: متاسفانه برخی می‌گویند "برای از بین بردن تحریم‌ها باید با غرب مذاکره و ارتباط برقرار کرد" که این امر با دیپلماسی نظام سازگار نیست چرا که یک بار با آمریکا و غرب در مساله برجام وارد مذاکره شدیم اما ترامپ رییس جمهور آمریکا از برجام خارج شد و هیچ چیز آن را قبول نکرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: راه حل تحریم‌ها، خنثی‌سازی آنهاست یعنی همان کاری که در دولت سیزدهم انجام شد و نفت را استخراج و صادر و پولش را هم وارد مملکت کردند و آمریکا هم هیچ غلطی نتوانست بکند.

علم الهدی افزود: مردم ما به چشم خودشان دیدند که نتیجه مذاکره با آمریکا، اروپا و غرب چه شد ما کوتاه آمدیم اما آن ها بر رذالت خودشان افزودند و حتی چندین تحریم را بر گذشته اضافه کردند.

وی اضافه کرد: این مردم بسیار هوشیارند و در طول ۴۵ سال عمر انقلاب جنایات، توطئه‌ها و فتنه‌های بسیاری از دشمن را تجربه کرده اند و می دانند که دشمن فقط در یک صورت راضی می‌شود و آن این است که ما دست از اسلام، پیامبر(ص) و اهل بیت برداریم.

او افزود: ملت ایران مردم باوفا و عزیز هستند که با این انقلاب و نظام همراه شده اند و ۴۵ سال است پای کار امام زمان(عج) و نایب برحق او ایستادگی کردند و نه تنها خسته نشدند بلکه امروز به مراتب قوی‌تر و منسجم‌تر از دیروز هستند.

کد خبر 861409
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • ناشناس IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    0 0
    شرکت در انتخابات کشور را قوی تر و توانمند خواهد کرد
  • بازنشسته IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    0 0
    در کشور ایران هرچی رهبری بگویند درست است ولاغیر.