مودریچ و دالیچ بعد از تساوی مقابل ایتالیا ظاهرا با کرواسی به آخر خط رسیدند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، ‌ کرواسی با دریافت ۲گل ثانیه پایانی در ۲بازی پیاپی ۲پیروزی را از دست داد و تقریبا از یورو۲۰۲۴ حذف شد. حالا آنها تنها روی کاغذ شانس صعود به‌عنوان تیم دوم را دارند. کروات‌ها که پیرترین ترکیب یورو را در اختیار داشتند، بدشانس هم بودند؛ ۲پنالتی خراب کردند و ۲گل در دیرترین زمان ممکن دریافت کردند و مقابل اسپانیا هم هر چه زدند به در بسته خورد. با این حساب نسل طلایی کرواسی به پایان رسید و دوره ۷ساله دالیچ به‌عنوان سرمربی تمام شد. سرمربی سابق العین توانست در این مدت کروات‌ها را به ۲نیمه‌نهایی جام‌جهانی برساند اما در یورو توفیقی نداشت.

کرواسی در مجموع ۹تقابل خود با ایتالیا هرگز شکست نخورده و ۳پیروزی و ۶تساوی کسب کرده است. در بازی یکشنبه‌شب ۲تیم، لوکا مودریچ صاحب یک رکورد شد اما از رسیدن به رکوردهای دیگر محروم ماند. کاپیتان ۳۸ساله کرواسی به‌عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. او در نبرد با ایتالیا یک پنالتی از دست داد اما ۳۳ثانیه بعد از آن صحنه، دروازه رقیب را باز کرد. او در لیگ قهرمانان هم مقابل منچسترسیتی پنالتی خراب کرده بود اما رئال‌مادرید از سد این تیم عبور کرد.
لوکا مودریچ با ۳۸سال و ۲۸۹روز سن لقب مسن‌ترین گلزن تاریخ یورو را از آن خود کرد. او هم در ردهال و هم در رده هفتم پیرترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها قرار دارد. درصورتی که پپه یا کریستیانو رونالدو در یورو۲۰۲۴ برای پرتغال گل بزنند، این رکورد را از لوکیتا می‌گیرند. رونالدو در حال‌حاضر پنجمین گلزن مسن و همچنین پنجمین گلزن جوان تاریخ یورو است.

مسن‌ترین گلزنان تاریخ یورو:

مودریچ (کرواسی – ایتالیا، ۲۴ژوئن۲۰۲۴) با ۳۸سال و ۲۸۹روز سن

واستیک (اتریش – لهستان، ۱۲ژوئن۲۰۰۸) با ۳۸سال و ۲۵۷روز سن

پاندف (مقدونیه – اتریش، ۱۳ژوئن۲۰۲۱) با ۳۷سال و ۳۲۱روز سن

زولتان گرا (مجارستان – پرتغال، ۲۲ژوئن۲۰۱۶) با ۳۷سال و ۶۱روز سن

مک‌آولی (ایرلند – اوکراین، ۱۶ژوئن۲۰۱۶) با ۳۶سال و ۱۹۴روز سن

رونالدو (پرتغال – فرانسه، ۲۳ژوئن۲۰۲۱) با ۳۶سال و ۱۳۸روز سن

مودریچ (کرواسی – اسکاتلند، ۲۲ژوئن۲۰۲۱) با ۳۵سال و ۲۸۶روز سن

شوچنکو (اوکراین –سوئد، ۱۱ژوئن۲۰۱۲) با ۳۵سال و ۲۵۶روز سن

کاراگونیس (یونان – روسیه، ۱۶ژوئن۲۰۱۲) با ۳۵سال و ۱۰۲روز سن

کولر (جمهوری چک – ترکیه، ۱۵ژوئن۲۰۰۸) با ۳۵سال و ۷۷روز سن

منبع: روزنامه همشهری