پاس گل کریستیانو رونالدو در تیم ملی فوتبال پرتغال بازتاب زیادی در دنیای فوتبال داشته است.

رونالدو

به گزارش همشهری‌آنلاین، در جریان بازی پرتغال- ترکیه (پیروزی ۳بر صفر پرتغال) چندبار بازی به‌دلیل هجوم جیمی‌جامپ‌ها (تماشاگرانی که وارد زمین می‌شوند) قطع شد. هدف همه آنها سلفی‌گرفتن با کریستیانو رونالدو در روز جهانی سلفی بود. ۷جیمی‌جامپ مختلف در دقایق متفاوت وارد زمین شدند. پس از سوت پایان هم حضور این افراد در زمین ادامه داشت به‌طوری که یکی از نیروهای حراست ورزشگاه برای گرفتن یکی از جیمی‌جامپ‌ها سر خورد و تکل خشن و خطرناکی روی پای گونسالو راموس، مهاجم پرتغال رفت. ۷۰۰هوادار برای ورود به زمین و عکس گرفتن با کریس تلاش کردند. یوفا قصد دارد برای اتفاقات این بازی پرونده‌ای را به جریان بیندازد و تحقیق کند که چگونه و به چه علتی در یک بازی ۶جیمی‌جامپ توانستند وارد زمین شوند.

پیش از این فیفا به گروه‌های تصویربرداری مسابقات توصیه کرده بود از افرادی که بدون اجازه وارد زمین و موجب قطع بازی می‌شوند، تصویری روی آنتن نفرستند چون این افراد هدفشان دیده شدن و در بیشتر موارد، شرط‌بندی است. با این‌حال این روند قطع نشده است، به‌خصوص در بازی‌هایی که رونالدو حضور دارد. حضور این ستاره پرتغالی در مسابقات همه‌چیز را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. برای تماشای تمرین تیم ملی پرتغال در یورو هم درخواست‌های زیادی برای بلیت وجود دارد. پیش از آغاز دیدار این تیم با ترکیه، کودکی که کنار رونالدو وارد زمین شده بود، او را لمس کرد تا ببیند واقعی است یا نه. حرکت او آینه‌ای بود از رفتار بسیاری از طرفداران فوتبال و توجهی که به امثال رونالدو دارند. تحلیل برناردو سیلوا هم‌تیمی‌ رونالدو از این اتفاقات به این شرح است: «هر بار که یک هوادار به زمین حمله می‌کند، متوقف کردن مسابقه آزاردهنده است اما این بهایی است که ما برای داشتن بازیکنی مانند کریستیانو می‌پردازیم.»

سلطان تغییر کرده

با پیروزی مقابل ترکیه صعود پرتغال به دور بعدی قطعی شد و جدال چهارشنبه با گرجستان فقط برای حفظ سرگروهی خواهد بود. کریستیانو در بازی با ترکیه با اینکه گلی نزد اما پاس گل سوم را به برونو فرناندز داد. اهمیت این پاس به‌قدری بود که تحلیل‌های جامعه‌شناختی روی آن صورت گرفت. رونالدو که در گلزنی خودخواه است، به سرکرده باند مخالفش در اردوی پرتغال پاس داد. در این بازی رفتار او در زمین با گذشته فرق کرده بود؛ یا دیگر بر سر همبازیانش غر نمی‌زد یا به محض آنکه متوجه غر زدن خودش می‌شد، رفتارش را تغییر می‌داد. او قبلا از گلزنی هم‌تیمی‌هایش خوشحال نمی‌شد، مثلا به یاد داریم که در یک صحنه وقتی کریم بنزما گل زده بود، همزمان رونالدو دستش را به علامت آفساید به سمت کمک‌داور بالا برده بود، چون دوست نداشت کسی دیگر جز خودش گل بزند. اما انگار سلطان تغییر کرده، او حالا در دم‌دمای چلچلگی و شکستن همه رکوردها، فقط یک قهرمانی دیگر با تیم ملی می‌خواهد و انگار برایش اهمیتی ندارد رکورد گلزنی در ۶دوره پیاپی یورو را در دست داشته باشد.

با این تغییر رفتار، به‌نظر می‌رسد اختلافات در اردوی پرتغال به پایان رسیده باشد. عکس‌های ۲مسابقه اول این تیم نشان می‌دهد رونالدو چه تلاشی برای نزدیک شدن به همبازیانش می‌کند. حالا همه حتی رقبایش هم او را به‌عنوان کاپیتان و عامل وحدت پذیرفته‌اند. برونو فرناندز که از رونالدو پاس‌گل دروازه خالی را دریافت کرد، پس از بازی گفت: «کریستیانو بهترین گلزن ماست و در لحظه‌ای که فرصت گلزنی داشت، توپ را به من داد. این نشان می‌دهد که برنده شدن مهم‌ترین چیز برای ماست.» برناردو سیلوا، دیگر رقیبش هم گفت: «کریستیانو باید دروازه‌بان را دریبل و توپ را گل می‌کرد اما به‌نظرم تصمیم درستی گرفت که به برونو پاس داد و شانس گل را افزایش داد.» نظر روبرتو مارتینس، سرمربی اسپانیایی این تیم هم این بود: «فکر می‌کنم امروز چیزهای خاصی از رونالدو در زمین دیدیم؛ یک مهاجم بزرگ که با دروازه‌بان تک به تک می‌شود و به‌دنبال پاس گل می‌رود. باید این ازخودگذشتگی در آکادمی‌های سراسر پرتغال نشان داده شود.»

ریو فردیناند، هم‌تیمی سابقش در منچستریونایتد هم درباره او نوشت: «بهترین گلزن تاریخ چمپیونزلیگ، بیشترین پاس گل در تاریخ چمپیونزلیگ، بهترین گلزن تاریخ یورو، بیشترین پاس گل در تاریخ یورو... همه اینها به نام کریستیانو رونالدو!»

در زیر آمارهای شگفت‌انگیز کریستیانو رونالدو در تاریخ بازی‌های یورو آورده شده است.

عکس| کریستیانو رونالدویی که نمی‌شناختیم؛ یکی برای همه! | آمارهای شگفت‌انگیز ستاره پرتغالی در یورو

کد خبر 862206
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha