محمدی می‌گوید: ما با این تیم و با آن شروعی که در ابتدای فصل داشتیم، باید با اختلاف ۲۰ امتیاز قهرمان می‌شدیم.

هادی محمدی در اولین فصل حضورش در سپاهان، همراه با این تیم قهرمانی در جام حذفی را تجربه کرد. او در ابتدا توسط ژوزه مورایس به بازی گرفته نمی‌شد ولی در ادامه شرایط تغییر کرد و تبدیل به مهره ثابت سپاهان در خط دفاعی شد. محمدی در نیمه نهایی جام حذفی برابر گل‌گهر نیز، هر دو گل سپاهان را به ثمر رساند تا نقش مهمی در صعود تیمش به فینال داشته باشد. با محمدی در مورد قهرمانی سپاهان در جام حذفی و مسائل مختلف دیگر صحبت کردیم که او به سوالات همشهری پاسخ داد.

فصلی که گذشت چطور بود؟

فصل بسیار سختی بود، خصوصا برای من که از تراکتور به سپاهان امدم و آن اوایل هم بازی نمی‌کردم. در ابتدا که من و چند بازیکن در آستانه جام باشگاه‌های آسیا محروم شدیم و بعد از یک مدت هم مصدوم شدم. در اولین بازی جام حذفی هم متوجه شدم که بابت اخراج در بازی دو فصل پیش محروم هستم و تحمل این اتفاقات برایم سخت بود. در ادامه اما شرایط خوب شد و آخر فصل هم با بهترین اتفاق برایم تمام شد که قهرمان جام حذفی شدیم.

در بازی نیمه نهایی هم دو گل زدی که باعث صعود سپاهان به فینال شدی. حتما یکی از بهترین روزهای فوتبالی‌ات بود؟

بهترین روز فوتبالی نه، بهترین روز زندگی‌ام بود. بعد از بازی با صبح بیدار بودم و احساس خیلی خوبی داشتم که توانستم به دوستانم و تیمم کمک کنم تا به فینال برویم.

خیلی ها تصور می‌کردند سپاهان با این همه بازیکن قهرمان لیگ شود، چرا این اتفاق رخ نداد؟

بله، همه می‌دانستند سپاهان قهرمان می‌شود و همین موضوع برای سپاهان بد شد. شما دیدید خارج از زمین چه اتفاقاتی برای تیم ما رقم زدند که اگر بخوام صحبت کنم شاید محروم شوم. ما با این تیم و با آن شروعی که در ابتدای فصل داشتیم، باید با اختلاف ۲۰ امتیاز قهرمان می‌شدیم.

کار کردن با ژوزه مورایس چطور بود؟

در این ۱۴ سال که در لیگ ایران حضور داشتم، با مربیان زیادی کار کردم. مورایس هم مربی خوبی است و بین ما یک رابطه معمولی بر اساس احترام برقرار بود. این درست است که آن اوایل به من بازی نمی‌داد ولی به مرور زمان شرایط تغییر کرد و بازی کردم. وقتی هم بازی نمی‌کردم باید به تصمیم سرمربی احترام می‌گذاشتم.

سپاهان در مقطعی از فصل به شدت در خط دفاعی ضعف داشت. دلیلش چه بود؟

وقتی تیمی گل می‌زند همه از عملکرد خوب مهاجمان تعریف می‌کنند ولی وقتی گل می‌خورید فقط از مدافعان انتقاد می‌شود. باید این را در نظر گرفت که یک تیم با چه سیستمی و با چه ترکیبی بازی می‌کند و اینطور نیست که خیلی راحت بخواهیم فقط در مورد ضعف یا مقصر بودن خط دفاع حرف بزنم، شمن اینکه شرایط تیمی هم مهم است. ما فصل را با زوج نیلسون و دانشگر در خط دفاع شروع کردیم که البته نیلسون بعدها جدا شد. در آن مقطع من بازی نمی‌کردم و حتی آقای مورایس ترجیح می‌داد از محمد قربانی که هافبک است در پست دفاع میانی استتفاده کند. تغییرات در این پست زیاد بود و در نهایت نوبت به من هم رسید که هر وقت بازی کردم عملکرد خوبی داشتم.

دوست داری فصل بعد هم در سپاهان بمانی؟

بله، برای من افتخار است که در سپاهان بمانم. در ایران باشگاهی بهتر از سپاهان نیست وکاش زودتر به این تیم می‌آمدم. آن زمان که امیر قلعه‌نویی هدایت سپاهان را بر عهده داشت، با پیشنهاد او برای حضور در این تیم مواجه شدم و قرار شد مراحل اداری این کار صورت بگیرد ولی اتفاقات غیر فوتبالی مانع از این شد که به سپاهان بروم چون انگار یک نفر دوست نداشت این انتقال صورت بگیرد، آن هم در حالیکه قلعه‌نویی به باشگاه و برخی افراد دیگر گفته بود که محمدی را می‌خواهم.

تو در تراکتور هم روزهای خوبی را تجربه کردی و جزو بازیکنان قدیمی این تیم بودی. فکر می‌کنی یک روز به این تیم برگردی؟

بله، من روزهای خوبی در این تیم داشتم و حتی یک قرارداد ۹ میلیاردی با تیم اف.سی گوای هند را به خاطر تراکتور رد کردم، آن هم در حالیکه مبلغ قراردادم با تراکتور ۲ میلیارد و هفتصد میلیون بود. پیشنهاد تیم هندی رسمی بود و هنوز هم نامه این پیشنهاد را دارم. در نهایت هم با من بد تا کردند و بعضی‌ها به من تهمت زدند. بعضی افراد دنبال این بود که من، مهدی کیانی، اخباری، عباس‌زاده و چند قدیمی دیگر را از تراکتور فراری بدهند چون نمی‌توانستند از سمت ما دلالی کنند. ما اهل باج و پول دادن نبودیم و برخی دوستان تحرکاتی انجام دادند تا بعضی‌ها در صفحات مجازی علیه ما موضع بگیرند و دست به تخریب ما بزنند.

ظاهرا بابت جدایی از تراکتور هم از لحاظ مالی خیلی ضرر کردی؟

من با احترام از این تیم جدا شدم و باشگاه م از لحاظ مالی بابت جدایی من سود کرد! چهار و نیم میلیارد از قراردادم را کم کردند و اخر سر هم به من یک نامه دادند که آن را امضا کنم، متن نامه هم این بود که هیچ طلبی از تراکتور ندارم. این در حالی است که یک میلیارد و دویست میلیون از تراکتور طلب داشتم و آن را هم بخشیدم. برخی افراد مثل اختاپوس به جان تراکتور افتاده‌اند و هواداران هم به خوبی آنها را می‌شناسند، آنها سال‌ها است که در تراکتور هستند و فقط دنبال منافع شخصی خودشان می‌گردند. تراکتور برای آنها مهم نیست و سال قبل هم همین افراد به زنوزی گفته بودند که قوی‌ترین تیم تاریخ تراکتور بسته شده است ولی دیدید که آنها به موفقیت قابل توجهی نرسیدند. دستاورد امسال تراکتور که قرار است احتمالا حضور در لیگ قهرمانان آسیا باشد، مدیون قهرمانی سپاهان در جام حذفی است. این را هم باید بگویم در آن سال‌هایی که در تراکتور بودم، از مردم تبریز و هواداران این تیم چیزی جز خوبی ندیدم.

سپاهان در لیگ نخبگان آسیا باید ابتدا در پلی‌آف با شباب الاهلی بازی کند و اگر برنده شد به مصاف الغرافه برود. آیا این قرعه سخت نیست؟

قرعه سختی است ولی سپاهان نشان داده که تیم روزهای سخت است. امیدوارم سپاهان فصل بعد تیم پرقدرتی داشته باشد و برای قهرمانی در لیگ و آسیا بجنگد.