بهروز سلطانی دروازه‌بان سال‌های دور پرسپولیس اعتقاد دارد بیرانوند هم یحیی گل محمدی بعد از جدایی از پرسپولیس روند موفقی نخواهد داشت.

سلطانی در گفت وگو با همشهری آنلاین در خصوص جدایی بیرانوند از پرسپولیس آنهم به دلیل مسایل مالی تاکید کرد: من توصیه می‌کنم هر بازیکنی لباس هر تیمی را می پوشد چه پرسپولیس، چه استقلال و حتی لباس یک تیم دسته دومی احترام آن تیم را نگه دارد. حالا آقای بیرانوند از صفر به ماشین میلیاردی سوار شدن و در آنتالیا گشتن رسیدی، دیگر عکس ننداز. جامعه ما مشکل اقتصادی دارد. چند بار به او در این مورد تذکر دادم. گفتم تفریح کن ولی رسانه‌ای نکن.

او ادامه داد: در پرسپولیس هواداران بدون منت پشت سرت بودند و تشویق‌ات می‌کردند حالا از پرسپولیس به تراکتور برو ۱۰۰ میلیارد تومان هم بگیر. اگر فوتبالت تمام نشد! الان گل‌محمدی به فولاد رفته حتی اگر ۱۰ بازیکن هم با خود به آنجا ببرد، اگر توانست حتی یک فصل دوام بیاورد!؟ ولی در پرسپولیس که بود تاکید داشت از بهترین رستوران باید برایشان غذا بیاورند. یک روز سیب زمینی در غذا بود همه جا خبرش پر شد. میلیاردی هم پول می‌گرفتند بعد ما مجانی برای پرسپولیس بازی می‌کردیم. بیرانوند یا حتی ترابی که الان می‌گویند با تراکتور به توافق رسیده ۴ ماه دیگر محو می‌شوند. نه تیم ملی هستند و نه جای دیگر.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان اضافه کرد: پرسپولیس و استقلال سکوی پرتاب برای بازیکنان و مربیان است. من به قلعه‌نویی گفتم چرا سیدحسین حسینی برای این اردو نبردی! چرا باید به خاطر یک اشتباه او را خط بزنی! من در طول فصل حتی یکبار هم از بیرانوند انتقاد نکردم. حتی وقتی گل بد خورد چیزی نگفتم. بیرانوند زحمت کشید ولی ما خیلی دروازه‌بان داریم که می‌توانیم به جای او استفاده کنیم. نیازمند، اخباری، رفیعی و... چندین نفر دیگر هستند.

او افزود: آقای بیرانوند چقدر دیگر پول می خواهی! من جای تو بود برای پیراهن پرسپولیس احترام قائل بودم. هر کسی نمی‌تواند باید از این تیم برود. تاریخ هم نشان داده هر کسی از پرسپولیس رفته محو شده است. حالا بیرانوند باشد یا هر بازیکن دیگری. من دیدم یک پیرمرد گفت من ۱۰ میلیون حقوق بازنشستگی می‌گیرم حاضرم ۵ میلیون آن را به بیرانوند بدهم. واقعا خجالت دارد تا کی می‌خواهی دنبال پول باشی؟ احترام مردم را داشته باشید.

سلطانی ادامه داد: از طریق پرسپولیس به عنوان یک باشگاه مردمی به همه جا رسیدند، حالا احترام و ارزش پرسپولیس و هوادارانش را نگه نمی‌دارند.

دوست دارم آقای درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس این دندان که پوسیده را بکشد و به بیرون بیندازد. آقای بیرانوند عقبه‌ات را فراموش نکن کجا بودی.

این پیشکسوت تیم پرسپولیس در خصوص حضور خوان کارلوس اسپانیایی به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس گفت: این مربی جدید زمان می‌خواهد تا از تیم شناخت پیدا کرده و تاکتیک‌هایش را اجرا کند. حالا گل محمدی به فولاد رفته ببین نتیجه‌اش چه می‌شود؟ اگر یک فصل توانست دوام بیاورد!؟ نیم‌فصل بیرونش می‌کنند. آنجا دیگر پرسپولیس نیست. حالا در مورد خوان کارلوس تاکید دارم او از تیم شناخت ندارد باید به او زمان بدهیم. اوسمار یک سال ونیم به عنوان دستیار در پرسپولیس کار می‌کرد و بعد برای یک نیم‌فصل سرمربی شد. حالا اوسمار هم هوا برش داشت و جای دیگری رفت. او اگر می‌ماند احترام داشت. فعلا هم باید به خوان کارلوس زمان داد و برایش آرزوی موفقیت کرد.