علی قربانی، مهاجم کهنه‌کار لیگ با سقوط پیکان به دسته پایین‌تر، بدون تیم مانده است. او می‌گوید چند پیشنهاد داخلی و خارجی دارد.

علی قربانی

همشهری‌آنلاین - علی‌اصغر درویش

یکی از بازیکنانی که در پنجره تابستانی نقل‌وانتقالات به‌دنبال تیم است، علی قربانی است. قربانی نیم‌فصل گذشته به پیکان پیوست و عملکرد درخشانی هم در تیم رضا عنایتی داشت اما پیکان به دسته پایین‌تر سقوط کرد و حالا قربانی دنبال راهی است که بتواند در لیگ سطح اول فوتبال ایران بازی کند. قربانی ۳۳ساله که سابقه بازی در تیم‌های بزرگی چون سپاهان و استقلال را در کارنامه دارد، مدتی هم لژیونر شد. او یک فصل برای تیم اسپارتاک ترناوای اسلواکی بازی کرد و بعد از آن هم پیراهن تیم ملی‌اش را تغییر داد. قربانی که سال۲۰۲۰ بازیکن تیم ملی آذربایجان شد، حالا هوس کرده دوباره به این تیم دعوت شود. با او درباره برنامه‌های آینده‌اش صحبت کرده‌ایم.

*شاید در ابتدای فصل کمتر کسی تصور می‌کرد پیکان به دسته پایین‌تر سقوط کند. فصل گذشته چطور بود؟

من نیم‌فصل به تیم اضافه شدم و نیم‌فصل دوم را هم خیلی خوب کار کردیم تا تیم به ثبات برسد ولی اواخر فصل و در ۵، ۶ بازی آخر متأسفانه نتیجه دلخواه را نگرفتیم و در بازی با استقلال هم اتفاقات خوبی نیفتاد و نتیجه خیلی ناراحت‌کننده بود. تلاش کردیم تا تیم در لیگ برتر بماند ولی نشد.

*چرا در نیم‌فصل، پیکان را انتخاب کردی؟

پیکان در نیم‌فصل یکی از گزینه‌های سقوط بود اما من دوست داشتم با این مجموعه کار کنم، البته چند پیشنهاد دیگر داشتم اما شرایط پیکان برای من بهتر بود.

*با اینکه در نیم‌فصل به پیکان اضافه شدی آمار خوبی داشتی. چند گل و پاس‌گل ثبت کردی، در این تیم می‌مانی؟

۴گل و ۳پاس‌گل داشتم و یک پنالتی هم گرفتم. نه نمی‌مانم. قرارداد من با پیکان یک نیم‌ فصل بود و تمام‌شده است.

*پیشنهاد جدید نرسیده است؟

فکر می‌کنم تا الان فقط تکلیف سرمربی و مدیرعامل دو سه تیم مشخص شده و تکلیف اکثر تیم‌ها نامعلوم است. با چند تیم صحبت کرده‌ام اما منتظرم تکلیف مربی‌ها مشخص شود تا بهترین تصمیم را بگیرم.

*پیشنهاد خارجی هم داری؟

از چند تیم آذربایجانی پیشنهاد دارم اما ترجیح خودم این است که در ایران بازی کنم.

*از تیم ملی آذربایجان اخبار جدیدی داری و چقدر امیدواری دوباره به این تیم برسی؟

فرناندو سانتوس سرمربی قبلی پرتغال، هدایت تیم ملی فوتبال آذربایجان را برعهده گرفته است و می‌تواند اتفاقات خوبی برای این تیم بیفتد. اگر فصل بعد هم عملکرد خوبی داشته باشم احتمال دعوت‌شدنم به تیم ملی خیلی زیاد است.

*گروه ایران در انتخابی جام جهانی را دیدی؟ چه پیش‌بینی از نتایج تیم ملی داری؟

نمی‌شود گفت که تیم ملی خیلی گروه سختی دارد ولی خب، آسان هم نیست. با توجه به بازی‌هایی که از تیم ملی دیده‌ایم خیلی به صعود امیدوار هستیم. با توجه به اینکه سهمیه آسیا هم زیادشده، شانس تیم ملی خیلی برای صعود زیاد است.

*بهترین بازیکن فصل از نظر شما کی بود؟

من خودم مهاجم بازی می‌کنم و به‌نظر من کسی که بیشترین گل را می‌زند، می‌تواند به‌عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب شود. انتخاب من شهریار مغانلو است.

*در پایان فصل پرسپولیس قهرمان شد. قهرمانی حق این تیم بود یا پیش‌بینی دیگری داشتی؟

پیش‌بینی من این بود که استقلال قهرمان می‌شود، چون هفته‌های زیادی در صدر بود اما در یک بازی ورق برگشت. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد پرسپولیس بازی‌ای را که ۳بر صفر به استقلال خوزستان باخته بود، ببرد. نتیجه آن بازی نشان داد که پرسپولیس هم شخصیت قهرمانی داشت و به‌نظر من آن هفته قهرمان لیگ مشخص شد.

کد خبر 863304
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ع ق QA ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    0 4
    ههههه وای دلم ؟! درخشش عنایتی و قربانی خصوصا مقابل استقلال باعث سقوط شد؟ !!!!