تصور بیشتر ما از شهربازی، مکانی پر سر و صدا و شلوغ است که انواع وسایل بازی در آنها، بچه‌ها و بزرگ‌ترها را چند ساعتی سرگرم می‌کند. اما بعضی شهربازی‌های پایتخت فرصتی فراهم کرده‌اند که بچه‌ها در کنار تجربه بازی و هیجان، مهارت‌هایی هم یاد بگیرند.

همشهری- مهدیه تقوی راد: شهربازی‌ها با انواع وسایل‌ هیجان‌انگیز، متفاوت و جذاب، بهترین گزینه تفریحی هستند که می‌توانید یک تخلیه انرژی واقعی را در آنها تجربه کنید. در شهربازی‌های متفاوت تهران، می‌توانید تجربه‌های تازه برای بچه‌ها رقم بزنید و آنها را خسته اما خوشحال و راضی به خانه برگردانید.

دهکده روشن

نشانی: خیابان شریعتی، بالاتر از پل‌صدر، جنب مجموعه شهید چمران

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه بولینگ عبدو

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: پل‌صدر

امکانات: پارکینگ، فودکورت، سرویس بهداشتی، بوفه

روز و ساعت فعالیت: شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹تا ۲۲، پنجشنبه‌ها ساعت ۹تا۲۳

جمعه‌ها ساعت ۹تا ۲۴

هزینه بلیت: ساعتی ۲۸۰هزار تومان

معرفی: مجموعه دهکده روشن ۱۰فضای مختلف و متمایز برای بازی کودکان و نوجوانان دارد که از کودکان نوپا تا ۱۳سال می‌توانند از امکانات این مجموعه استفاده کنند.

بازی و مهارت‌آموزی

در خانه بازی برای کودکان ۴تا ۹ساله فعالیت‌های متنوعی مانند عبور از موانع، بازی با توپ، استخر توپ، هزارتوی کودک و سرسره‌های جذاب طراحی شده است. در فوم پارک، مهارت‌های دست‌ورزی و خلاقیت کودکان زیر۴سال تقویت می‌شود. محیط این بخش از امنیت بالا و رنگ‌بندی متنوعی برخوردار است. صخره‌نوردی از دیگر بخش‌های شهربازی چمران است که مطابق با استانداردهای تخصصی و فدراسیون رسمی صخره‌نوردی طراحی شده است. در بخش ادونچر یا ماجراجو هم بچه‌ها بعد از سپری‌کردن چالش‌های مختلف و عبور از موانع در ارتفاع از طناب‌ها آویزان می‌شوند. دانادل از دیگر بخش‌های خانواده‌محور دهکده روشن است و امکان بازی کودکان در کنار خانواده‌ها را فراهم می‌کند.

فان‌تایم

نشانی: میدان تجریش، خیابان سعدآباد مجتمع تجاری ارگ تجریش، طبقه سوم

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: پایانه تجریش

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: میدان تجریش

امکانات:پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، رستوران و فودکورت

روز و ساعت فعالیت: شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۲تا ۲۳، پنجشنبه و جمعه ۱۰تا ۲۴

هزینه بلیت:۴۵۰هزار تومان

معرفی: ۱۲۰بازی مختلف برای کودکان بالای ۳سال و نوجوانان در این شهربازی وجود دارد. ورود یک نفر از والدین برای کودکان زیر۱۰سال رایگان است.

فرصت تفریح خانوادگی

با خرید کارت بلیت الکترونیک این شهربازی ۲۰۰۰مترمربعی می‌توانید تا اتمام موجودی کارت از بازی‌ها استفاده کنید و البته کارت‌ها قابلیت شارژشدن را هم دارند. این شهربازی امکاناتی نظیر اتاق کودک، اتاق تولد و اتاق گریم اختصاصی هم دارد. فریزبی، ایرهاکی، بتمن، فایر بال، سیمیلاتور فراری، قطار کودکان، ماشین کوبنده، موتور کورسا، ترانسفورمرز و... برخی بازی‌هایی هستند که در این شهربازی برای کودکان وجود دارند. بازی‌های بزرگسالان نیز شامل ماشین‌های کوبنده، شبیه‌ساز مسابقات فرمول یک‌فراری، مسابقات ایرهاکی یک نفره و دو نفره، مسابقات اتومبیل‌رانی، شبیه‌ساز هواپیمای جنگی و فوتبال‌دستی و... است.

منبع: روزنامه همشهری