به گزارش همشهری آنلاین؛ هادی حقبین درباره وضعیت پلههای برقی پلهای مکانیزه که با مجوز شورای شهر تهران مدیریت و ساماندهی آنها به معاونت فنی و عمرانی سپرده شده است، افزود: در سه ماهه اخیر اقدامات همه جانبهای برای بهسازی پلهای مکانیزه و پلههای برقی صورت گرفته؛ البته دقت داشته باشید که حدود دو ماه درگیر انتقال قراردادهای سازمان زیباسازی که پیش از این مدیریت پلههای برقی را برعهده داشت با پیمانکاران، مشاوران و مجریان بودیم و در یک ماه اخیر نیز که اقدامات اجرایی شروع شده سعی کردیم تا مسأله پلهای مکانیزه و پلههای برقی را از ابعاد مختلف بررسی و ورود کنیم.
او با بیان اینکه بررسی پلههای برقی نشان داده که نیازمند ۶۵ یونیت نو هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۱ یونیت ساخته شده و تستهای آن نیز انجام شده و از این میان ۳۶ یونیت در حال نصب است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه موضوع خاموشی پلههای برقی برای ما اصل نیست چرا که ممکن است پلههای برقی بنا به دلایلی برای دقایقی خاموش شوند، اما مسأله اصلی ما ایمنی پلههای برقی است، تصریح کرد: تعدادی از پلههای برقی به دلیل ناایمن بودن خاموش هستند و به محض اینکه رفع نقص شده و ایمنی آن تأمین شود آنها را روشن میکنیم که عمدتاً در حال تعویض و تأمین قطعات بوده و به محض تأمین قطعات آنها را روشن میکنیم.
پوسته پل ها نوسازی می شود
حقبین با بیان اینکه تعدادی از پل ها شناسایی شدند که اطلاعات و وضعیت آنها را به کمیته ساماندهی پلها ارجاع کردیم، گفت: تعدادی از پل ها میتوانند تبدیل به رمپ فلزی شوند که در حال حاضر تعدادی از این پل ها اجرایی شده و چهار رمپ در شهر تهران جایگزین پله شدند که فضایی زیباتر و تردد آرامتر برای شهروندان دارند.
او با بیان اینکه در کنار این اقدامات زیربنایی در بخش نگهداشت نیز جلسات زیادی با پیمانکاران داشته و در بازدیدهای میدانی وضعیت نگهداشت پلههای برقی را مورد بازدید قرار دادیم، تصریح کرد: در مورد پلههای برقی برخی از آنها نیاز به قطعات دارند که مناقصات در حال برگزاری بوده و البته بخشی از قطعات تأمین شده و بخش دیگر نیز در حال تأمین است و قطعا فرآیند رو به بهبود است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در بحث ظاهر پل ها نیز اقدامات زیادی انجام شده، به گونهای که طرحهایی در کمیته معماری سازمان مشاور بررسی شده است، اظهار کرد: در نظر داریم که پوسته پل ها را تغییر دهیم و به همین دلیل به صورت پایلوت در روی دو پل مکانیزه گیشا و شهرک قدس این طرح ها را به صورت پایلوت اجرا کردیم تا میزان دوام، میزان بهرهوری و هزینهها سنجیده شود.
بررسی ساخت پل های رمپی بر روی بزرگراه ها
حقبین با اشاره به بازنگری در کانکس نگهبان پله های برقی اظهار کرد: فضای اسکان نگهبان ها بسیار نامطلوب و نامناسب بود و در نظر داریم که این فضای اسکان را با یک طرح الگو تغییر دهیم و به نظر میرسد ظرف یک ماه آینده مردم ببینند که کانکس های قدیمی جای خود را به کانکسهای جدید داده است.
حقبین همچنین از ساخت پلهای رمپی عابرپیاده بر روی بزرگراه ها خبر داد و گفت: این پل ها به عنوان یک طرح نو در حال پیگیری است و امیدواریم بتوانیم بر روی بزرگراههایی که امکان آن را دارند پلهای رمپی عابرپیاده بسازیم که البته نیازمند بررسیهای بیشتر است.