تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

در میان اماکن تفریحی تم پارک‌های آموزشی گزینه‌ای مناسب برای آن دسته از شهروندانی است که علاقه دارند تا کودکان‌شان در کنار بازی و سرگرمی با انواع مشاغل آشنا شوند. این تم پارک‌ها فرصتی را مهیا ساخته‌اند که هم استعدادها به اوج شکوفایی برسد و هم اوقات بچه‌ها به بهترین شکل ممکن سپری شود.

همشهری - سعیده مرادی: در میان این مجموعه‌های تفریحی، کاربازیا و ماسه‌لند، ۲ تم پارک شناخته شده هستند که با امکانات خوب خود مقصد گردشگری جذاب برای کودکان محسوب می‌شوند.

کاربازیا

در سال ۱۳۹۷ کار خود را آغاز کرد و فضایی را در اختیار کودکان ۳ تا ۱۳ قرار داده تا بتوانند خود را در قالب مشاغل مختلف قرار داده و به وسیله شبیه سازی با فرهنگ کار و فضاهای کاری مختلف آشنا شوند.

آشنایی با مشاغل در کاربازیا

مشاغل موجود در کاربازیا شامل سفالگری، آشپزی، آزمایشگاه، اداره پست، بانک، بیمارستان، هواپیما، آکادمی خوانندگی و نوازندگی، آکادمی بازیگری، خانه بازی، خانه داری، مهندسی، فروشگاه، آتش نشانی، استودیوی خبر، پلیس، مکانیکی و ... است. علاوه بر این، برای اولین بار در این مجموعه رصد هوشی کودک در قالب بازی‌هایی مانند فضاوردی انجام شده و خدمات مشاوره‌ای به صورت تلفیقی ارائه می‌شود. در اینجا برای کودکان زیر ۳ سال اتاق بازی و امکانات تفریحی و رفاهی نیز وجود دارد.

نشانی: اتوبان حکیم (شرق به غرب)، ورودی اختصاصی برج میلاد تهران، لابی برج میلاد تهران، طبقه ۱-

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: برج میلاد

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: خط ۴ بی آرتی ملاصدرا

امکانات: سرویس بهداشتی، راهنما، پله برقی، آسانسور، کافی‌شاپ، پارک کودک و عکاسی

روز و ساعت فعالیت: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۳ تا ۲۳ و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ ۲۲

هزینه بلیت: از ۴۰ هزار تومان به بالا

سرزمین ماسه مگامال

سرزمین ماسه یا سندلند از سال ۱۳۹۵ در غرب تهران و در مجتمع تجاری مگامال اکباتان شروع به کار کرد. سرزمین ماسه مناسب کودکان ۳ تا ۹ سال است.

ماسه بازی را اینجا تجربه کنید

در این مجموعه بیشترین فضا به زمین ماسه اختصاص دارد و کودکان در فضایی سرپوشیده به ماسه بازی می‌پردازند و تجربه لمس طبیعت را خواهند داشت و اشکال مختلفی می‌سازند. دکور سندلند با سازه‌های چوبی و طبیعی ساخته شده است. در کنار زمین ماسه و ماسه نوری و شکل‌پذیرآن، آشپزخانه و سوپرمارکت، نجاری و تعمیرگاه، طناب‌نوردی، صخره‌نوردی و ترامپولین از دیگر بازی‌های سندلند هستند. کودکان در سرزمین ماسه همچنین در کنار یادگیری با بازی‌های گروهی نیز آشنا می‌شوند.

نشانی اتوبان شهید ستاری، شهرک اکباتان، فاز دو، مجتمع تجاری فرهنگی رفاهی مگامال، طبقه دوم، انتهای راهرو شمالی

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: بلوک پانزده

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: اکباتان

امکانات: سرویس بهداشتی، اتاق تولد، آشپزخانه و سوپرمارکت

روز و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۲

هزینه بلیت: از ۵۰ هزار تومان به بالا

منبع: روزنامه همشهری