مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸
۰ نفر

یک تیر و دو نشان شنیده‌اید؟ بردن بچه‌ها به تم‌پارک‌هایی که در کنار بخش‌های تفریحی، جنبه آموزشی هم دارند، همان یک تیر و دو نشان برای انتخاب یک مکان گردشگری است. از تجربه یادگیری ساخت و ساز و کار با دستگاه‌های مکانیکی گرفته تا آشنایی با انواع مشاغل، بچه‌ها در این تم‌پارک‌های آموزشی یاد می‌گیرند.

بیلینو

همشهری - سعیده مرادی: در این تم‌پارک‌ ها والدین هم می‌توانند تا حدود زیادی به علاقه و استعداد فرزندان خود پی ببرند. رفتن به تم پارک‌های آموزشی هم فال است و هم تماشا!

سرزمین فکربازیا

سرزمین فکربازیا مجموعه‌ای تفریحی و آموزشی برای کودکان ۳ تا ۱۴ سال است که با تکیه بر نظریه هوش هشتگانه گاردنر، روان‌شناس شناخته شده طراحی شده است.

سفر به دنیای سرگرمی در فکربازیا

فکربازیا محیطی برای سفر به دنیای سرگرمی است و ۱۵۰ نفر ظرفیت دارد. این مجموعه از ۵ بخش طبیعت‌بازیا، رازبازیا، تلاش‌بازیا، ساخت‌بازیا و صدابازیا تشکیل شده است و هرکدام از این قسمت‌ها سرگرمی و ماجرای منحصربه‌فرد خود را دارد. این مجموعه در مجموع شامل ۲۶ اتاق یا بازی می‌شود. هر قسمت‌ با تکیه بر هوش‌های مختلفی طراحی و ساخته شده‌ است. هرکدام از بازی‌ها توانایی و استعداد متفاوتی را شناسایی می‌کنند و مورد سنجش قرار می‌دهند.

نشانی: اراضی عباس‌آباد، بزرگراه شهید حقانی، باغ کتاب، ورودی دوم، طبقه اول، بلوک A

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: حقانی

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: همت و حقانی

امکانات: سرویس بهداشتی، غرفه‌های فروش خوراکی، فروشگاه محصولات فرهنگی

روز و ساعت فعالیت: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۲۱ و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ تا ۲۲

هزینه بلیت: از ۷۵ هزار تومان به بالا

هم فکر، هم بازی در تم پارک‌ها

شهربازی بیلینو

بیلینو اولین شهربازی تخصصی روباز پایتخت و نخستین پارک عمرانی کشور محسوب می‌شود. این شهربازی در بوستان نهج البلاغه و در بین فاز دو آن و در امتداد مسیر دوچرخه‌سواری واقع است.

تجربه ساخت و ساز در بیلینو

بیلینو سال ۱۳۹۴ احداث شد و در آن همه گروه‌های سنی ۴ سال به بالا می‌توانند بازی و سرگرمی را در کنار یادگیری تجربه کنند. کودکان در شهربازی موضوعی بیلینو با نمونه‌های کوچکی از ماشین‌آلات سنگین چون بیل مکانیکی، جرثقیل، ماشین خاک‌برداری و مصالح ساختمانی به ساختمان سازی می‌پردازند. دستگاه‌های رادیو کنترلی، دستگاه جابه‌جایی توپ، ماسه بازی کودکان، جرثقیل و نوار نقاله، ماشین حمل الوار و ... از دیگر وسایل بازی این شهربازی هستند که بچه‌ها با آن‌ها سرگرم می‌شوند.

نشانی:میدان پونک، انتهای بلوار همیلا، فاز یک بوستان نهج البلاغه

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: پونک

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو:صادقیه

امکانات:فضای مناسب برای برگزاری جشن تولد، سرویس بهداشتی، غرفه‌های فروش خوراکی

روز و ساعت فعالیت: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ تا ۲۲

هزینه بلیت: از ۳۰ هزار تومان به بالا

هم فکر، هم بازی در تم پارک‌ها

کد خبر 863054
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha