تحقیقات جدید حاکی از آن است که گوشی های آینده به شکل تاشو می‌تواند به جای نمایشگری که فقط تا می‌شود، دارای یک صفحه نمایش کششی خارجی باشد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اپل اینسایدر، شرکت اپل به دلیل نداشتن آیفون تاشو از دیگر شرکت‌های گوشی‌های هوشمند عقب مانده است، اما به تلاش خود ادامه می‌دهد و طبق گزارش‌ها، چند نمونه اولیه نیز تولید کرده است.

با این حال، برتری که آنها نسبت به سایر رقبا این است که تعداد زیادی دستگاه دارند که می توانند از صفحه نمایش انعطاف پذیرتر از حد معمول بهره مند شوند. قبلاً گزارش شده است که یک آیپد تاشو می تواند جایگزین آیپد مینی در سال ۲۰۲۶ شود و اپل به دنبال ساخت مک بوک پرو تاشو است.

اما در آن موارد و همه شایعات قبلی، کلمه کلیدی "تاشدنی" به کار رفته است و اپل می تواند چیز بهتر و فراتر از فقط یک مانیتور تاشو داشته باشد.

یک درخواست ثبت اختراع که به تازگی فاش شده است نشان می دهد که اپل حداقل به طور عمیق به یک صفحه نمایش قابل کشش فکر می کند. این درخواست ثبت اختراع که فعلا "نمایشگر قابل انعطاف" نامیده می شود، به تعداد غیرمعمول و حتی خارق العاده ای از مخترعان اعتبار داده است.

بیشتر بخوانید:

  • تفاوت پیش بینی و پیش گویی در چیست

به جای محدوده معمولی بین ۱ تا ۱۰ مخترع، این درخواست ثبت اختراع به ۵۵ نفر اعتبار می دهد. آنها عمدتاً در کالیفرنیا یا تایوان هستند، جایی که اپل یک مرکز تحقیقاتی دارد. آنچه مخترعان روی آن تمرکز می‌کنند، ویژگی‌های نمایشگری با بخشی قابل کشش با جزایر پیکسلی سفت و سخت است. برخی کارشناسان معتقدند که نمایشگر قابل کشش بیشتر از نمایشگر تاشو سودمند است.