همشهری آنلاین: آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از استادان دانشگاه علم و صنعت ایران با تبریک اعیاد مقدس شعبانیه، نخبگان و استادان دانشگاهی و مراکز علمی و خانواده‌های آنان را از جمله دلسوزان و عاشقان واقعی و با بصیرت انقلاب و نظام اسلامی و تاثیرگذار در جامعه توصیف کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توجه به دغدغه ها و دیدگاه‌های ارشادی و انتقادی و شنیدن حرف‌های این قشر می‌تواند برای پیشبرد اهداف انقلاب و رفع مشکلات و تنگناهای جامعه مفید باشد.

وی با ابراز تاسف از فراهم شدن بهانه برای دشمنان خارجی انقلاب و سم پاشی رسانه‌های وابسته به آنان در مورد زیر سوال بردن انقلاب اسلامی و مدیریت کشور گفت: اشتباه یک حزب، فرد، گروه و جریان قابل جبران است ولی نباید خدای ناکرده انقلاب و نظام زیر سوال برود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با توجه به سابقه پنجاه ساله دوستی خود با رهبری معظم انقلاب در مقاطع مختلف مبارزه، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم شخصیتی نواندیش و پیشرو در مسائل مختلف هستند.

آقای هاشمی رفسنجانی گفت: تبلیغ رسانه‌های خارجی مبنی بر القای جنگ قدرت در نظام، انصافاً ظلمی بزرگ و ناحق در مورد انقلاب اسلامی است و آنچه این روزها مورد اختلاف است مربوط به برخی مسائل انتخابات و پیامدهای آن است که حل این اختلافات موجب حل مسائل خواهد شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با توجه به جهان بینی، ایدئولوژی، فلسفه و احکام و اصول مترقی و پیشرفته مکتب اسلام، گفت: با شناختی که از محتوای غنی اسلام داریم این مکتب پیشتاز مردمی کردن حکومت بوده است و اسلام برای هر دوره و عصری برنامه عملی و اجرایی متقن و خاص دارد.

رئیس مجلس خبرگان با استناد به قرآن کریم و سیره عملی پیغمبر(ص) و حضرت علی(ع) در مواجهه با منتقدان و شنیدن حرف‌های حق دیگران گفت: یکی از افتخارات مکتب اسلام و قرآن انتقادپذیری و پایبندی به اصول قانونی است که باید در نظام اسلامی این امر مهم یعنی تمکین به قانون نهادینه شود.

وی به افزایش سطح آگاهی و دانش جامعه به ویژه قشر عظیم تحصیلکرده دانشگاهی به خصوص خانم‌ها اشاره کرد و افزود: آگاهی کم سابقه‌ای که در مردم ایران اتفاق افتاده است ایجاب می‌کند سطح مدیریت‌های جامعه نیز متناسب با این آگاهی و قانع کننده باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حقیقت طلبی و ظلم ستیزی را منطبق بر فطرت انسان و سازگار با عمق و ریشه اسلام ذکر کرد و گفت: باید مبلغان آگاه و صحیحی برای اسلام باشیم.

وی با توجه به شرایط مناسب و خوب جغرافیایی و طبیعی ایران گفت: با مدیریت صحیح می‌توانیم الگوی مناسبی از اسلام به صورت عملی به دنیا ارائه کنیم و امید داریم با حل مسائل زودگذر از مرحله کنونی به خوبی عبور کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امید من به رهبری است که با توجه به افکار و تجربه خودشان برای حل مشکلات جاری اقدام کنند و نظر خود من برای حل کوتاه مدت مشکلات همان پیشنهادهایی است که در نماز جمعه مطرح کردم.

آقای هاشمی رفسنجانی گفت: اینجانب بارها از زبان رهبری معظم شنیده‌ام که فرمودند اینها که به آسانی مردم را به زندان می‌برند اگر مثل من و تو طعم زندان را چشیده بودند چنین نمی‌کردند.

در این دیدار پیش از سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی پنج نفر از استادان دانشگاه علم و صنعت ایران به نمایندگی از استادان حاضر در جلسه به ارائه دیدگاه‌های خود در مورد مسائل روز جامعه پرداختند.