کودکان عاشق دنیای شگفت‌انگیز حیوانات هستند و انتخاب مکانی تفریحی که آنها را به تماشای حیات‌وحش و حیوانات بنشاند، دغدغه بسیاری از والدین در روزهای تعطیل است.

همشهری- مهدیه تقوی راد: خبر خوب اینکه برای این کار لازم نیست حتما راهی باغ‌وحش‌ها شوید، تم‌پارک‌هایی در پایتخت ساخته شده که با بردن بچه‌ها به آنها، یک روز تفریحی پرخاطره برایشان خواهید ساخت. آشنایی با دنیای آبزیان در اعماق اقیانوس، تماشای حشرات غول‌پیکر و سفر به تاریخ برای دیدن دایناسورها، تجربه‌ای است که بچه‌ها بعد از بازدید از این تم‌پارک‌ها به دست می‌آورند. پس تا دیر نشده دست بچه‌ها را بگیرید و به این تم‌پارک‌ها بروید.

اقیانوس پارک

نشانی: چهارراه جهان‌کودک به سمت بزرگراه شهید حقانی، خیابان شهیدی، جنب کوچه ناوک

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: چهارراه آفریقا

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: شهید حقانی

امکانات: استودیو عکس، فروشگاه محصولات فرهنگی، کافه رستوران، نمازخانه، سرویس بهداشتی

روز و ساعت فعالیت: شنبه تا چهارشنبه۱۶تا ۲۳، پنجشنبه، جمعه و تعطیلات ۱۱ تا ۲۳

هزینه بلیت: ۱۸۰هزار تومان

معرفی: اقیانوس‌پارک، با شبیه‌سازی فضای واقعی از دریاها و موجودات دریایی، دنیای زیر آب را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کند.

سفر پنگوئن‌ها به تهران

مجموعه اقیانوس پارک چند قسمت مختلف دارد. در فضای روباز این مجموعه یک دریاچه مصنوعی ساخته شده که درون آن‌گونه فیل ماهی در حال انقراض و ماهیان خاویاری زندگی می‌کنند. در داخل و کنار ساحل دریاچه هم ماکت‌هایی از وال، ‌لاک‌پشت چرمی، خرچنگ، ‌گراز دریایی و یک کوسه معلق قرار دارد که توسط ربات به حرکت درمی‌آیند. بخشی از مجموعه هم به حیوانات قطبی اختصاص داده شده که می‌توانید با خانواده پنگوئن‌ها و فک‌های دریایی متحرک آشنا ‌شوید. بخش ویژه اعماق اقیانوس به حیوانات غول‌پیکر و خطرناک اعماق اقیانوس اختصاص دارد.

پارک ژوراسیک

نشانی: سعادت‌آباد، انتهای بلوار پاک‌نژاد، میدان بهرود، انتهای بلوار شقایق

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: میدان بهرود

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: میدان کتاب

امکانات: پارکینگ، ‌بوفه، کافی‌شاپ و رستوران، سینما هشت‌بعدی، سرویس‌ بهداشتی

روز و ساعت فعالیت: شنبه تا چهارشنبه ۱۰ تا ۲۰، پنجشنبه، جمعه و تعطیلات ۱۰ تا ۲۱

هزینه بلیت: ۱۵۰ هزارتومان

معرفی: این تم‌پارک نخستین پارک موضوعی خاورمیانه است که به شرح زندگی دایناسورهای ماقبل تاریخ می‌پردازد. تمامی ماکت‌ها در ابعاد واقعی حیوانات ساخته شده و رباتیک است.

تولد دایناسورها در فرحزاد

ژوراسیک پارک انتخاب مناسبی برای سفر به تاریخ و دوره زندگی دایناسورهای غول‌پیکر است. وسط پارک برای نشان دادن نحوه تولد این حیوانات عظیم الجثه یک تخم دایناسور قرار دارد که نوزاد دایناسور از آن بیرون می‌آید. جانگل ‌لند بخشی از پارک است که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند حیواناتی مانند لاک‌پشت، خرگوش، جوجه تیغی، مارمولک، قورباغه، خرچنگ و حتی مار آبی را از نزدیک لمس کنند. در تمامی قسمت‌های پارک عکسبرداری آزاد است ولی برای عکاسی از بعضی از آیتم‌های ژوراسیک پارک باید از عکاسان مجموعه درخواست کنید چون عکاسی از این آیتم‌ها با گوشی شخصی ممنوع است.

منبع: روزنامه همشهری