تم پارک ها محلی خوبی برای آموزش غیر مستقیم به بچه ها در خصوص زندگی انواع حیوانات اهلی و وحشی و حشرات و ... است. اگر فرصتی برای رفتن به باغ وحش ندارید تم پارک ها را در برنامه گردشگری خود بگذارید.

همشهری- مهدیه تقوی راد: پارک هایی که در آنها حیوانات و حشرات غول پیکر به نمایش گذاشته شده اند و با هزینه ای کم می توانید یک روز به یاد ماندنی را برای فرزندتان به ارمغان بیاورید.

اسپایدر پارک

نشانی: سعادت‌آباد، انتهای بلوار پاک‌نژاد، میدان بهرود، انتهای بلوار شقایق

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: میدان بهرود

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: میدان کتاب

امکانات: پارکینگ، کافی‌شاپ و رستوران، کارگاه‌های آموزشی و فیلم، آلاچیق، سرویس‌ بهداشتی

روز و ساعت فعالیت: شنبه تا چهارشنبه ۱۰ تا ۲۰، پنجشنبه، جمعه و تعطیلات ۱۰ تا ۲۱

هزینه بلیت: ۱۵۰ هزار تومان

معرفی: در پارک حشرات یا اسپایدر پارک ماکت‌های غول‌پیکر رباتیکی از حشرات و خزنده‌ها وجود دارند که نوع زندگی این موجودات را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد.

حشرات غول پیکر در سعادت‌آباد

در پارک حشرات ماکت غول‌پیکر حداقل ۲۰ حشره مانند عنکبوت، ‌مگس، مورچه، زنبور، کک و... وجود دارد. مقابل هر کدام از این حشرات کلیدی قرار دارد که با فشردن آن اطلاعاتی درباره این حشرات به بازدیدکننده داده می‌شود. تاکسیدرمی حشرات بخش دیگر این پارک است. در قسمتی دیگر از این پارک هم امکان آشنایی بازدیدکنندگان با خزندگان غول‌پیکری چون ایگوانا، مار پیتون، تمساح، لاک‌پشت و... قرار دارد که البته برای بازدید از این بخش باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت شود. در این پارک تنها یک بخش عکاسی وجود دارد که بخش عکاسی با اسب‌های پونی است.

باغ پرندگان پارک شهر

نشانی: میدان امام خمینی(ره) خیابان خیام

روز و ساعت فعالیت: هر روز ساعت ۶ تا ۲۴

معرفی: بخشی از پارک شهر به نمایش پرندگان اختصاص دارد، بخشی که ۴۳۰۰ متر از مساحت این پارک را به خود اختصاص داده و شامل ۸ قفس بزرگ و ۲ محوطه باز می‌شود.

تماشای طوطی‌های هفت‌رنگ

طوطی‌های برزیلی و هفت رنگ، اردک، مرغابی، غاز، کبک، بلدرچین، مرغ عشق، عروس هلندی، انواع کبوترهای زینتی، طاووس و قرقاول و بوقلمون بعضی از پرندگانی هستند که سال‌هاست در پارک شهر زندگی می‌کنند. در کنار قفس پرندگان محوطه‌ای هم برای حیواناتی چون اسب پونی، سنجاب و خرگوش قرار دارد که می‌توانید از خرگوش ها با سبزیجات، یونجه و هویج پذیرایی کنید. آکواریوم پارک شهر هم در فاصله نزدیکی از محل زندگی حیوانات قرار دارد و محل مناسبی برای آشنایی کودکان با حیوانات آبزی است.

منبع: روزنامه همشهری