علیرضا قربانی در نخستین شب برگزاری کنسرت خود در تخت جمشید باتوجه به نگرانی‌هایی که برای آسیب رسیدن به این بنای تاریخی وجود داشت، گفت که تیم این کنسرت از کارشناسان میراث خبره‌ای مشورت گرفته و تمام تلاش خود برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بنا را کرده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا قربانی شامگاه گذشته (۱۰ تیرماه) در نخستین کنسرت خود در تخت جمشید در پاسخ به نگرانی‌های موجود درباره امکان آسیب وارد شدن به این بنای تاریخی گفت: با همه سختی‌ها و دشواری‌ها میزبان شما در این مکان تاریخی هستیم. تخت جمشید پیچیدگی‌های خاصی برای برگزاری کنسرت دارد ولی به همت جمع بسیاری از بزرگان و کسانی که قلب و دلشان برای فرهنگ و هنر این سرزمین می‌تپد، توانستیم امشب برای اولین اجرا در بین شما باشیم.

تصاویر جمعیتی که به تخت جمشید آمدند + ویدئو |‌ بخش هایی از کنسرت علیرضا قربانی را ببینید

او ادامه داد: ممنون از شما و همه مردم سرزمینمان برای حمایتی که از این برنامه دارند و ما را مورد لطف قرار می‌دهند. حضور شما را به گهواره‌ تمدن بشریت و این جای بسیار ارزشمند خوش‌آمد می‌گویم. بسیار خوشحالیم که اینجا در خدمت شما هستیم و می‌توانیم برنامه موسیقی اجرا کنیم. یادمان باشد اینجا جایی است که دومین اثر ثبت شده تاریخی، بسیار کهن و ارزشمند در یونسکو است و به عنوان یکی از ارزشمندترین ابنیه تاریخی در دنیا به حساب می‌آید. به دور از تعارف و اغراق وظیفه و دغدغه تک‌تک ما فرزندان این سرزمین هست که لحظه به لحظه به فکر حفاظت و پاسداری از اینجا و حفظ ایمنی آن باشیم.

این خواننده موسیقی ایرانی همچنین اذعان کرد: از روز اولی که تصمیم گرفتیم این برنامه را اجرا کنیم با بسیاری از کارشناسان که جزو خبره‌ترین کارشناسان میراث فرهنگی و کسانی که مستقل فعالیت می‌کنند، سعی کردیم هماهنگی‌های لازم را به عمل بیاوریم که حتی اندازه سر سوزنی اثر منفی روی بنایی که از نیاکان ما به ما رسیده است، نگذاریم. موظف هستیم و محکوم به این هستیم که با پوست و گوشت و استخوان خودمان این اثر را حفظ کنیم. سعی کردیم هیچ مشکلی برایش ایجاد نکنیم و همین‌طور که می‌بینید تمام تلاشمان بر این بوده نزدیکی با خود سایت و بنا نداشته باشیم و تمام سیستم صوتی ما پشت به این ابنیه تاریخی هستند. از تمام کسانی که دغدغه حفظ این بنا را دارند و با تماس گرفتند و ابراز لطف کردند سپاسگزاریم و تیم تلاش کردند که دغدغه آنها را پاسخگو باشد.

قربانی همچنین گفت: به نظر می‌رسد، اگر این حرکت ادامه‌دار باشد با نوع رفتار، کردار و عملکرد ما این احساس به وجود بیاید که دل و قلبمان ما برای اینجا می‌تپد و دلمان می‌خواهد اینجایی که جزو مفاخر ما و میراثی است که می‌توانیم به رخ جهانیان به عنوان فرهنگ و تمدن هفت هزار ساله خود به رخ بکشیم، بتوانیم بعدها در نقاط مختلف کشور از مکان‌های تاریخی مختلف دیگر با نظر کارشناسان و حفط مسائل ایمنی چنین برنامه‌هایی را برپا کنیم؛ اگرچه که تمام توجه ما بر این باشد که بیش از پیش به این مکان‌ها توجه و از آن نگهداری کنیم.

منبع: ایسنا