به گفته معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه امکان برگزاری کنسرت در سه محوطه تاریخی استان وجود دارد.

معبد آناهیتا

به گزارش همشهری آنلاین،‌کیومرث خانی لعل آبادی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، با اشاره به کنسرت اخیر علیرضا قربانی در محوطه تاریخی تخت جمشید، اظهارکرد: بناها و محوطه های تاریخی کرمانشاه نیز این امکان را دارند که میزبان برگزاری کنسرت‌ها باشند.

وی افزود: اوایل دهه ۹۰ اجرای سالار عقیلی و اوخر این دهه نیز کنسرت کیهان کلهر در محوطه تاریخی تاق بستان برگزار شد و طی سالهای گذشته هم اجراهای مختلف موسیقی در محوطه ثبت جهانی شده بیستون هم اتفاق افتاده است.

معاون میراث فرهنگی استان تصریح کرد: اگر کسی درخواست برگزاری کنسرت در اماکن تاریخی کرمانشاه را داشته باشد، درخواستش بررسی می شود و در صورتی که در چارچوب ضوابط و مقررات بناها و محوطه های تاریخی باشد، مجوز آن را برایش صادر خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در گذشته تجربه موفقیت آمیز برگزاری کنسرت را در تعدادی از بناها و محوطه های تاریخی استان داشته‌ایم و اکنون نیز این آمادگی برای برگزاری مجدد این برنامه‌ها وجود دارد.

خانی لعل آبادی تاکید کرد: از بین محوطه‌ها و بناهای تاریخی استان، پایگاه ملی بیستون با دو اثر ثبت جهانی شده، پایگاه ملی تاق بستان به عنوان اثر در فهرست موقت ثبت جهانی و پایگاه ملی معبد آناهیتا ظرفیت برگزاری کنسرت را دارند.

وی تاکید کرد: برگزاری این برنامه‌ها در صورتی که با رعایت کامل ملاحضات کارشناسی و ضوابط و مقررات باشد، می‌تواند به معرفی بیشتر محوطه‌های تاریخی و افزایش اقبال مردم به آنها همراه باشد.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: البته با توجه به آغاز ماه محرم و بدنبال آن در پیش بودن ماه صفر برگزاری هرگونه برنامه کنسرت و موسیقی در اماکن تاریخی به پس از این ایام موکول خواهد شد.

کد خبر 865810
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha