تیم ملی فرانسه با گل به خودی یان فرتونگن موفق شد بلژیک را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ صعود کند.

به گزارش همشهری آنلاین، یک گل به خودی سرنوشت بازی حساس بین تیم‌های امشب فرانسه و بلژیک را در نهایت مشخص کرد.

دو تیم در بازی مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ به مصاف هم رفتند که نیمه اول و همینطور اوایل نیمه دوم خیلی دلچسب نبود و دو تیم در اندازه یک تیم مدعی بازی نمی‌کردند.

هر چه بازی به پایان نیمه دوم نزدیک می‌شود فرانسه و بلژیک برای گلزنی و تغییر نتیجه بازی در تلاش بودند که بالاخره در دقیقه ۸۵ فرانسه پیش افتاد.

حمله فرانسه به درون محوطه جریمه رسید و در مقابل حضور پرشمار بازیکنان بلژیک در یک سوم دفاعی، توپ به ژول کنده رسید. کنده فاصله با بازیکن مقابل خود را خیلی کم می‌دید و ترجیح داد توپ را به انگولو کانته پاس بدهد.

کانته که فاصله کمی با محوطه جریمه داشت توپ را بدون کنترل کردن به راندال کولو موآنی پاس داد که یان فرتونگن پشت او ایستاد بود. با این حال کولو موآنی موفق شد به سمت دروازه چرخیده و سعی کرد با ضربه پای چپ شانس گلزنی خود را امتحان کند.

ضربه پای راست موآنی که به سمت چارچوب حرکت نمی‌کرد بلافاصله به پای چپ فرتونگن برخورد کرد و با تغییر مسیر دروازه‌بان را غافلگیر کرد تا با گل به خودی او دروازه بلژیک باز شود.

کولو موآنی که در دقیقه ۶۲ به جای مارکوس تورام وارد بازی شده بود به این ترتیب به تعویض طلایی دیدیه دشان تبدیل شد که سرنوشت این بازی را رقم زد.