تیم‌های ملی فوتبال اتریش و ترکیه امشب در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ به مصاف هم می‌روند.

اتریش - ترکیه

به گزارش همشهری‌آنلاین، اتریش با رالف رانگنیک و ترکیه با مونتلا پیشرفت زیادی کرده‌اند. رانگنیک استاد مربیان بزرگ آلمانی ازجمله توخل، کلوپ و ناگلزمان و مبتکر ایده گگن پرسینگ است. در این دوره تنها آلمان (۸.۸) در مرحله گروهی PPDA کمتری نسبت به اتریش (۹) داشت. به این معنا که کمتر از سایر تیم‌ها (منهای آلمان) برای بازپس‌گیری توپ انتظار کشید. آنها از نظر تکل (۶۱) پس از گرجستان (۶۳) در رتبه دوم و از نظر خطاهای متحمل‌شده (۴۹) در صدر قرار گرفتند.

از زمان نخستین بازی رانگنیک به‌عنوان سرمربی اتریش در ژوئن۲۰۲۲، فقط ۳کشور اروپایی پرتغال (۷۳درصد)، اسپانیا (۶۷درصد) و هلند (۶۴درصد) برد بالاتری نسبت به اتریش (۶۰درصد) با ۱۵برد در ۲۵بازی دارند.

این نخستین دیدار ترکیه و اتریش در یک تورنمنت بزرگ خواهد بود. آنها آخرین بار در مارس سال‌جاری به مصاف هم رفتند که اتریش در دیداری دوستانه در وین با نتیجه ۶بر یک پیروز شد.

فقط پرتغال (۵.۸) و اسپانیا (۵.۴) نسبت به ترکیه (۵.۲) گل‌های موردانتظار بیشتری داشتند.

اتریش فقط ۳بار قبلا در جام‌های‌جهانی ۱۹۳۴و ۱۹۵۴و یورو۲۰۲۰به مرحله حذفی رسیده، در حالی که ترکیه فقط در یورو به این مرحله ‌رسیده و البته برای سومین‌بار پس از سال‌های ۲۰۰۰و ۲۰۰۸.

چالهان اوغلو که در بازی قبلی به چک گل زد و بهترین بازیکن زمین شد، در این بازی محروم است. به جای او گولر از ابتدا در ترکیب ترکیه قرار می‌گیرد.

فقط اوکراین (۲۵سال و ۲۸۱روز) میانگین سنی جوان‌تری در ترکیب اصلی خود نسبت به ترکیه (۲۶سال و ۱۷۰روز) داشت. اگر کنان ییلدیز (۱۹سال و ۵۹روز سن در روز بازی) و آردا گولر (۱۹سال و ۱۲۸روز سن در روز بازی) از ابتدا در بازی باشند، هم ترکیب این تیم جوان‌تر می‌شود و هم پس از مجارستان مقابل دانمارک در سال۱۹۶۴دومین باری خواهد بود که یک تیم از ۲بازیکن نوجوان در ترکیب اصلی استفاده کرده است.

کد خبر 863933
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha