رئیس هیات اسکیت کرمانشاه مناسب‌ترین سن برای شروع اسکیت را از چهار سالگی عنوان کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سامان شیرزادی اسکیت را یکی از جذاب‌ترین و مفرح ترین رشته‌های ورزشی دنیا خواند و اظهار کرد: جامعه طرفداران این رشته هر روز گسترده‌تر می‌شود و بر همین مبنا توانسته جزو رشته های المپیکی قرار گیرد.

وی افزود: مناسبت‌ترین سن برای ورود به این رشته از چهارسالگی است و افراد می توانند تا سن ۶۰ سالگی هم در این رشته فعالیت داشته باشند.

به گفته این مسئول، اسکیت به تقویت ماهیچه‌ها، کاهش استرس، تقویت سیستم عصبی، افزایش تمرکز، حفظ تعادل و کالری سوزی بدن کمک کند.

رئیس هیات اسکیت کرمانشاه تصریح کرد: حدود شش تا هفت رشته اسکیت شامل اسکیت سرعت، نمایشی، فری استایل، هاکی، بُرد و اسکیت روی یخ در کشور فعال است که همگی این رشته‌ها غیر از رشته اسکیت روی یخ که امکانات و زیرساخت های آن را نداریم، در کرمانشاه فعال شده‌اند.

وی اضافه کرد: در بین این رشته‌ها، رشته اسکیت برد المپیکی است و رشته های فری استایل و سرعت نیز در بازیهای آسیایی حضور دارند که سال گذشته برای اولین بار کشورمان در این دو رشته در هانگژو موفق به کسب مدال شد.

رئیس هیات اسکیت کرمانشاه با تاکید بر اینکه رشته اسکیت هر روز در حال گسترش در دنیاست، عنوان کرد: به واسطه تعدد رشته‌های زیرمجموعه اسکیت، این رشته از جمله رشته‌های مدال آور است که قطعا آینده خوبی برای کشورمان و به تبع استان ما با وجود زیرساخت ها و امکاناتی خوبی که در آن داریم، پیش بینی می شود.

منبع: ایسنا