در زندان‌های اسرائیل به دلیل افزایش بازداشت‌های خودسرانه جای خالی نمانده است.زارش‌ها حاکی از آن است که ۵۰ فلسطینی به دلیل کمبود جا در زندان‌های اسرائیل آزاد شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبکه تلویزیون دولتی اسرائیل «کان» در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های اسرائیل جای خالی نمانده است.

نیروهای اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۹ هزار و ۴۵۰ فلسطینی را در کرانه باختری و قدس شرقی اشغالی خودسرانه بازداشت کرده‌اند.

۵۰ فلسطینی از جمله محمد ابوسلمیه، مدیر بیمارستان شفا در نوار غزه به دلیل کمبود جا در زندان‌های اسرائیل آزاد شدند.

جنبش حماس تاکید کرد که وضعیت اسرای آزاد شده از سوی ارتش فاشیست صهیونیستی که با بدن های لاغر و خسته و وضعیت روحی نامناسب به نزد خانواده هایشان برگشته اند و آثار شکنجه به وضوح بر روی بدن‌هایشان دیده می شود، نشان دهنده رفتار جنایتکارانه دولت فاشیست صهیونیست است که تمامی قوانین حقوق بشری را زیر پا می گذارد و در حال حاضر، بدون هیچ مانعی دست به جنایت های جنگی تمام عیار در غزه می زند.

با افزایش چشمگیر بازداشت فلسطینیان پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، رفتار غیرانسانی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های اسرائیل نیز جلب توجه می‌کند.

روزنامه نیویورک تایمز یافته‌هایی را منتشر کرده که نشان می‌دهد هزاران فلسطینی بازداشت‌شده در بازداشتگاه نظامی موسوم به «Sde Teima» در اسرائیل مورد رفتار غیرانسانی قرار گرفته‌اند.

منبع: فرارو