یک اسیر فلسطینی که صبح امروز از زندان‌های اسرائیل آزاد شد، گفت: روش‌های شکنجه اشغالگران تنها محدود به جنبه فیزیکی نمی‌شود بلکه آنها اسرا را شکنجه روانی نیز می‌کردند.

اسراي فلسطيني

به گزارش همشهری آنلاین، «فرج السمونی»، اسیر فلسطینی که صبح امروز از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شده است، گفت: «من به هنگام بازجویی ارتش اسرائیل تحت وحشتناک‌ترین روش‌های شکنجه قرار گرفتم.»

این اسیر آزاد شده فلسطینی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره افزود: «روش‌های شکنجه اشغالگران تنها محدود به جنبه فیزیکی نمی‌شود بلکه آنها اسرا را شکنجه روانی نیز می‌کردند.»

وی اظهار داشت: «من در زندان شاهد اقدام اشغالگران در قتل اسرای فلسطینی با خونسردی کامل بودم.»

السمونی تصریح کرد: «پزشکانی که در میان اسرای فلسطینی بودند، تحت شدیدترین انواع شکنجه در زندان‌های صهیونیست‌ها قرار گرفتند.»

این اسیر آزاد شده در پایان گفت: «برای هر اسیر فلسطینی در روز یک وعده غذایی بسیار اندک داده می‌شود.»

رژیم اسرائیل، صبح امروز (دوشنبه)، حدود 50 اسیر فلسطینی را که بعد از آغاز جنگ در نوار غزه به اسارت این رژیم درآمده بودند، آزاد کرد.

«ابو سلیمه» مدیر مجتمع پزشکی «الشفاء» یکی از مشهورترین پزشکان فلسطینی نیز جزء آزادشدگان بود.

به دنبال آزادی مدیر مجتمع پزشکی الشفاء، وزرای اسرائیلی یکی پس از دیگری خواستار برکناری «رونین بار» رئیس سرویس امنیت داخلی این رژیم (شاباک) و جایگزینی شماری از فرماندهان امنیتی شدند.

ابوسلیمه بعد از آزادی به خبرنگاران گفت: «اسرا در وضعیت فاجعه‌باری قرار دارند که ملت فلسطین از سال 1947 میلادی شاهد آن نبوده است‌؛ هم اسرای جدید و هم اسرای قدیمی. همه مورد اهانت بدنی قرار می‌گیرند و در دستیابی به غذا و آب با مشکلات زیادی مواجه هستند، مقاومت باید حرف‌ نهایی را در آزادی اسرا بزند.»

کد خبر 863776
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha